پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1400/04/15

پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های بازنشستگان کشوری در حوزه فنی و صدور احکام بازنشستگی


این روزها، پرسش‌های مختلف و متعددی از سوی بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در فضای مجازی و ...

 

این روزها، پرسش‌های مختلف و متعددی از سوی بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در فضای مجازی و در حوزه‌های مختلف از جمله «حوزه فنی» مطرح می‌شود که مهم‌ترین این پرسش‌ها در ۱۲بند جمع‌آوری شده است که پاسخ آن‌ها از سوی اداره کل فنی صندوق در ادامه ارائه می‌شود.

 

۱.احکام یک گروه پیش از سال ۹۶ به کجا رسید؟ چرا برای تعداد زیادی این احکام صادر نشده است؟

احکام یک گروه بالاتر با رعایت سقف گروه‌های پیش‌بینی شده بر حسب مدرک تحصیلی که قابل شناسایی در سیستم احکام بوده اند صادر شده و مواردی که با توجه به گروه شغلی درج شده در سیستم احکام بیش از یک گروه استحقاقی باشد مستلزم ارایه گروه های تشویقی برای شناسایی آن و تفکیک گروه استحقاقی به منظور بررسی اعمال گروه بالاتر می باشد که در حال انجام است. همچنین یادآور می شود که تا روز دوشنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۰ برای بیش از «یک میلیون و ۱۷هزار نفر» از افراد مشمول این قانون حکم مربوطه صادر شده است.

 

۲.احکام ایثارگری چه شد؟ راستی آزمایی برای چه انجام می دهید مگر دروغی در کار است؟

احکام ایثارگری بر حسب مدارک و مستندات دریافتی از سایت صندوق و تطبیق با جدول امتیاز مربوطه توسط سیستم احکام صادر می گردد. مواردی که نیازمند بررسی توسط کارشناس واحد اجرایی باشد نیز به سیستم منتقل و پس از بررسی لازم، احکام اصلاحی صادر می گردد. در حال حاضر دریافت اطلاعات ایثارگری رزمندگان در حال انجام بوده و در پایان هر روز اطلاعات دریافتی منجر به صدور حکم یا انتقال به واحد کارشناسی جهت بررسی مجدد می شود. گفتنی است که تا روز دوشنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۰ برای نزدیک به «۱۷۳هزار نفر» از مشمولان این قانون حکم ایثارگری صادر شده است و تنها ۱۷هزار نفر دارای سوابق غیرقابل محاسبه بوده یا مستندات آن ها در دست بررسی است.

 

۳.احکام مناطق جنگی را چرا اجرا نمی‌کنید؟

احکام مناطق جنگی مستلزم تبیین ساز و کار اجرایی و شرایط آن توسط مراجع ذیربط می باشد.

 

۴.چرا سختی کار بازنشستگان استثنایی و وزارت بهداشت را اجرا نمی کنید؟

سختی کار کارکنان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی و وزارت بهداشت و سایر کارکنان، در «احکام دو سال آخر خدمت» آنان منظور شده و در محاسبه برقراری حقوق بازنشستگی این عزیزان منظور شده است.

 

۵.همسان سازی بازنشستگان مخابرات چه شد؟ چرا حقوق ما نسبت به سایر بازنشستگان اصلا افزایش نیافته است؟

همسان سازی بازنشستگان مخابرات بر حسب مدرک تحصیلی و گروه شغلی تطبیقی با جدول ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری انجام پذیرفته و مواردیکه در یک گروه تشویقی آنان در سیستم درج نشده باشد با ارایه مستندات قابل اعمال می باشد. برای اطلاع از میزان افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان عزیز تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری مشاهده جدول زیر پیشنهاد می‌شود:

۶.همسان سازی وزارت بهداشت چرا انجام نشده است؟

همسان سازی وزارت بهداشت نیز مطابق سایر بازنشستگان بر اساس ۹۰ % میانگین گروه های شغلی همتراز با گروه های شغلی زمان اشتغال آنان انجام پذیرفته است.

 

۷.چرا افزایش طبقه وگروه ها درحکم درج نشده یا نامفهوم و گنگ است؟

گروه شغلی بازنشستگان در حکم برقراری حقوق بازنشستگی درج می شود. همچنین در شرح احکام، اعمال یک گروه بالاتر نیز درج شده و قابل رویت است.

 

۸.چرا همسان سازی یک گروه و ایثارگری و برخی خدمات شامل حال وظیفه بگیران نشده است؟

اعمال یک گروه بالاتر و ایثارگری درباره بازنشستگان متوفی با رعایت شرایط قانونی قابل اعمال بوده و انجام شده است.

 

۹.چرا حق مدیریت و معاونت افراد داده نشده یا کمتر محاسبه شده و در احکام اطلاعات آن ها وجود ندارد؟

در متناسب سازی حقوق بازنشستگان درصد حق سرپرستی و مدیریت مطابق ضوابط مندرج در تبصره یک ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری راجع به افرادی که حداقل دو سال تصدی پست سرپرستی یا مدیریت داشته باشند اعمال می شود.

 

۱۰.چرا احکام شفاف نیست و با جزئیات کامل مثل نیروهای مسلح احکام صادر نمی شود؟

با توجه به تعدد مقررات استخدامی مشترکین صندوق و لزوم درج سوابق هویتی و خدمتی کارکنان در احکام کارگزینی و حکم برقراری حقوق بازنشستگی، مراتب در سیستم احکام صندوق درج شده و در افزایش های حقوق نیز منظور شده است همچنین درحال حاضر گروه بازنشستگی در فیش حقوقی قابل مشاهده است.

 

۱۱.چرا برخی احکام بروز رسانی نشده است؟ مرکز تماس ۲۵۰۰ افزایش حقوق را اعلام می‌کند، اما در حکم وجود ندارد و عدد قبلی را نشان می‌دهد؟ یا دستگاه محل اشتغال، اطلاعات و مستندات را یک ماه است که بارگذاری کرده ولی در حکم اعمال نشده است؟

با اقدامات انجام شده، در حال حاضر امکان مشاهده دو حکم اصلاحی حقوق بازنشستگی در پروفایل شخص بازنشسته در سایت sabasrm.ir و همچنین نرم افزار صبا فراهم شده و قابل مشاهده می‌باشد.

 

۱۲.همسان سازی سال ۱۴۰۰ به کجا رسید؟

افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ همانند شاغلان، بر اساس مصوبه هیأت  محترم وزیران به میزان ۲۵ درصد و حداکثر تا ۲.۵ میلیون تومان، افزایش یافته و موضوع متناسب سازی در این زمینه مطرح نبوده است.

 

منبع خبر : صندوق بازنشستگی کشورزی

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 178
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 178

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218532
Visitors بازديد هاي امروز: 851
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا