چهارشنبه 05 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/07/14

رفتار جزیره ای با سیاست های بازنشستگی راه به جایی نمی برد


یک پژوهشگر حوزه بازنشستگی گفت: در پیش گرفتن رفتار جزیره ای در ارتباط با سیاست های بازنشستگی راه به جایی نمی برد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر علی فلاح زیارانی با بیان این مطلب تأکید کرد: صندوق های بازنشستگی در ایران باید در سیاست های اقتصاد کلان نمود پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه تغییرات تورم، نرخ ارز، نرخ سود مشارکت ها و... اثرات قابل ملاحظه ای بر تعهدات صندوق های بازنشستگی دارند، گفت: در برنامه ریزی های اقتصادی برای کم و زیاد کردن رقم سودهای بانکی ذره ای به صندوق های بازنشستگی توجه نمی شود و این در حالی است که اگر در اروپا یا امریکا بخواهند نرخ سود را تغییر دهند، اثر آن تغییرات بر پس اندازها و سرمایه گذاری های صندوق های بازنشستگی را هم مورد توجه قرار می دهند.


نویسنده کتاب «نقش نظام مالیاتی در کارآمدی تأمین اجتماعی» با اشاره به اصطلاحات پارامتریک، اصلاحات سیستماتیک و پیشنهاد بانک جهانی مبنی بر نظام تأمین اجتماعی چندلایه به عنوان راه حل های مطرح شده برای حل مشکلات صندوق های بازنشستگی در جهان، گفت: نظام تامین اجتماعی چندلایه روش پایدارتری است که می تواند بار مالی موجود را به گونه ای میان دولت، افراد و کارفرمایان توزیع کند.


فلاح با اشاره به اینکه در ایران کمتر به الزامات اجرایی یک نظام تامین اجتماعی چندلایه پرداخته شده و هر زمان نامی از تامین اجتماعی چندلایه برده می شود، افراد به خصوصی سازی تامین اجتماعی می پردازند، افزود: شاه بیت اصلی در تامین اجتماعی چندلایه، بحث مالیات هاست. مالیات به عنوان ابزار اداره کشور می تواند کمک زیادی به سیاست های رفاه اجتماعی بکند.

 

این پژوهشگر حوزه بازنشستگی در این باره ادامه داد: دولت ها در کشورهای غربی، پس از بررسی مشکلات موجود در صندوق های بازنشستگی به این نتیجه رسیدند که به جای اینکه فقط به بازنشستگان پرداخت مستقیم انجام دهند، از بخشی از درآمدشان در قالب مالیات چشم پوشی کنند با این منطق که در آینده بتوانند افراد جامعه را ازنظر رفاهی تأمین کنند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16273

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 119
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 119

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1246789
Visitors بازديد هاي امروز: 483
Visitors بازديد هاي ديروز: 879

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/05 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا