جمعه 10 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/07/06

"گیلان" بیشترین سالمند و "سیستان و بلوچستان" کمترین سالمند


معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند سالمندی در کشور، گفت: ...

 

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند سالمندی در کشور، گفت: بیشترین سهم سالمندی در کشور مربوط به استان گیلان و کمترین سهم سالمندی در استان سیستان و بلوچستان است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از سایت معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌علیرضا رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه روز سالمند با اشاره به سیمای سلامت سالمندی در کشور گفت: طی سه تا چهار دهه گذشته، امید به زندگی ایرانیان از 50 سال، به بالای 70 سال رسیده است؛ به عبارت دیگر در زمان کنونی درصد افراد بالای 50 سال با توجه به افزایش نرخ امید به زندگی، درصد بالاتری دارد، امید به زندگی در مردان 60 تا 64 سال، 21.4 و در زنان 60 تا 64 سال، 23.4 سال است.


وی با بیان اینکه در سال 95 براساس آخرین آمار، 9.28 درصد جمیعت کشور، سالمند بوده اند که این میزان در حال حاضر، به 10 درصد رسیده است، افزود: وضعیت در کشور ما به گونه ای است که تا 30 سال آینده، شاهد افزایش جمعیت سالمند به 30 درصد خواهیم بود، یعنی در 30 سال آینده، از هر سه نفر، یک نفر سالمند است.

 

رئیسی گفت: بیشترین آمار سالمندان در کشور، مربوط به استان گیلان و کمترین آمار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.


وی درخصوص رشد جمعیت به سمت سالمندی بیان کرد: دو استان البرز و مازندران در مورد رشد جمعیت به سمت سالمندی رتبه بالاتری دارند و کمترین رشد سالمندی به استان گیلان اختصاص دارد.


معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص توزیع سنی سالمندی خاطرنشان کرد: تعداد مردان سالمند به ازای هر 100 زن سالمند، 97.6 درصد است. یعنی، تعداد مردان سالمند، 2.4 درصد از زنان سالمند کمتر است. نرخ مشارکت اقتصادی سالمندان 12.2 است، یعنی افراد سالمندی که هنوز نان آور خانوار هستند.


وی با بیان اینکه در ایران 89 درصد مردان سالمند و 44.7 درصد زنان سالمند دارای همسر هستند، افزود: 26.5 درصد سرپرستان خانوارهای سالمندسرپرست، به تنهایی زندگی می کنند. این موضوع از نظر اجتماعی اهمیت دارد و باید در مورد آن برنامه ریزی شود.


دکتر رییسی با بیان اینکه بیش از نیمی از خانوارهای زن سرپرست، زنان سالمند هستند. نکته قابل توجه این است که تعداد زنان تنهای سالمند سرپرست خانواده، در ایران بالا است که سازمان های حمایتی باید براین امر توجه ویژه داشته باشند.


وی درخصوص وضعیت بیمه سالمندان تصریح کرد: در کشور ما، 94 درصد از سالمندان بیمه پایه داشته و 31.34 درصد از سالمندان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند. براساس آمار، نیاز سالمندان به بستری شدن، دو برابر افراد دیگر است.


معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص فعالیت هایی که سالمندان به آن مشغول هستند، گفت: اکثر سالمندان، اوقات خود صرف مراقبت های شخصی، فعالیت های فراغتی، فعالیت های مذهبی و فعالیت های اجتماعی داوطلبانه می کنند، 12 درصد آنها نیز هنوز در فعالیت های اقتصادی فعالیت دارند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 99
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 99

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1219063
Visitors بازديد هاي امروز: 114
Visitors بازديد هاي ديروز: 1268

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا