شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/10/01

هیجده صندوق بازنشستگی ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 18 صندوق بازنشستگی به جز صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی هستند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از فارس، سلمان خدادادی اظهار داشت: بر عکس دنیا که تنها 3 صندوق بازنشستگی دارند در کشور ما 18 صندوق بازنشستگی وجود دارد.

وی افزود: در دنیا ارتباط کارمند دولتی وقتی بازنشسته می شود با دولت قطع و حقوق و مزایای خود را از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کند این در حالی است که در ایران دولت موظف است در زمان بازنشستگی هم به فکر حقوق و مزایای بازنشستگان باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه معمار طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کشور بنده بوده‌ام، اظهار کرد:کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مصمم است این طرح را از ابتدای سال 98 در کشور اجرا و ناعدالتی موجود در حقوق بازنشستگان را از بین ببرد و همه بازنشستگان عزیز کشور از حقوق و مزایای یکسان برخوردار باشند.

وی افزود:برای اجرای کامل طرح یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان به 36 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که دولت تنها 2 هزار میلیارد تومان به این امر تخصیص داده و به همین لحاظ کمیسیون اجتماعی آن را به دولت جهت تامین کامل برگشت داده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از تدوین قانون مدیریت خدمات کشوری با 126 ماده خبر داد و اظهار کرد:با اجرای این قانون مشکلات کشور و از جمله دغدغه حقوق بگیران و بازنشستگان رفع شده و این قانون تا یکصد سال آینده پاسخگوی نیازهای جامعه خواهد بود.

وی افزود:36 ماده از این قانون توسط کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح شده است.

نماینده مردم ملکان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی احداث خانه امید بازنشستگان کشوری در ملکان اشاره کرد و گفت: این خانه در 600 متر مربع زمین و با 60 میلیارد ریال اعتبار دولتی در 2 فاز احداث و برای یک هزار بازنشسته شهرستان ملکان خدمات ارائه خواهد کرد.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16240

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 29
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 29

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1243856
Visitors بازديد هاي امروز: 192
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا