پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/03/19

بحران در صندوق های بازنشستگی نتیجه پیری جمعیت در کشور است


احسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اثرات مختلف پیری جمعیت اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث می شود صندوق های بازنشستگی دچار بحران مالی و اقتصادی شوند؛ زیرا غالب امور کشور را باید از طریق صندوق های بازنشستگی اداره کنیم.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، قاضی زاده هاشمی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو با موضوع جمعیت، با بیان اینکه افزایش نرخ جمعیت در دهه های مختلف از یک روند تعادلی خاصی پیروی نکرده است، گفت: فرزندانی که در اوج افزایش نرخ رشد جمعیت در دهه ۶۰ بودند، امروز به سن اشتغال رسیده اند و جمعیت جوان کشور که در آمار سال ۱۳۹۰ به ۳۳,۴ رسیده بود، در آمار سال ۹۵ به ۲۹.۴ رسیده است که نشان از افزایش بیش از ۴ درصدی به جمعیت میان سال اختصاص دارد.

وی با اشاره به پیر شدن جمعیت ایران اظهار داشت: وقتی جمعیت پیر شود در دهه های آینده با بحران پیری روبه رو خواهیم بود که به تبع آن هزینه های نگهداری، مراقبت، درمان و دارو افزایش پیدا می کند. اثر دیگر بحران پیری، کاهش نرخ باروری برای جمعیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به مساله نرخ باروری با سطح جایگزینی اشاره کرد و ابراز داشت: این بدان معناست که نرخ باروری باید به گونه ای باشد که سطح فعلی را حفظ کند. با توجه به اینکه جمعیت متولدین دهه ۶۰ باید سطح جایگزین خودشان را ایجاد کنند؛ اما پیش بینی می شود این سطح جایگزینی در ده سال آینده به ۱,۸ کاهش پیدا کند.

وی به اثرات مختلف پیر شدن جمعیت اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث می شود صندوق های بازنشستگی دچار بحران مالی و اقتصادی شوند؛ زیرا غالب کشور را باید از طریق صندوق های بازنشستگی اداره کنیم که در کنار مشکلات تامین منابع مالی بهداشت و درمان، مسائل زیادی را ایجاد خواهد کرد.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 92
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 92

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218768
Visitors بازديد هاي امروز: 1087
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا