پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/07/13

سیگار بیماری انسداد ریه را 31 درصد افزایش می دهد


مطالعات جدید محققان دانشگاه موناش در استرالیا نشان می‌دهد که استعمال دخانیات تا 31 درصد احتمال بروز بیماری انسداد ریوی را افزایش می دهد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، محققان با بررسی دو هزار و ۸۷ سالمند استرالیایی به مدت ۲۲ سال دریافتند با استفاده از علائم تنفسی می‌توان طول عمر سالمندان را پیش‌بینی کرد؛ حتی در این بررسی می‌توان تأثیر استعمال دخانیات را نیز لحاظ کرد.


در واقع علائم تنفسی یک نشانگر مهم بیماری‌های مزمن و مرگ زودرس بوده که به راحتی قابل تشخیص است. معمولاً این علائم در افراد سیگاری، افراد شاغل در مکان‌هایی با آلودگی‌های شیمیایی و افراد مبتلا به برخی بیماری‌های تنفسی بیشتر دیده می‌شود. سرفه‌های مکرر در افرادی که قبلاً سیگاری بوده‌اند و خس‌خس سینه در افرادی که الان سیگار می‌کشند از جمله مهم‌ترین علائم تنفسی است.


به گزارش مؤسسه ملی خون، ریه و قلب آمریکا، بیماری انسداد ریوی مزمن سومین علت عمده مرگ و میر در آمریکا محسوب می‌شود. استعمال دخانیات و نداشتن تحرک از مهم‌ترین عوامل تشدید این عارضه هستند. مصرف دخانیات احتمال بروز بیماری‌های انسداد ریوی را ۳۱ درصد افزایش می‌دهد.


بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) اصطلاحی برای توصیف بیماری‌های پیش‌رونده ریوی از جمله آسم، برونشیت مزمن، آمفیزم یا ترکیبی از این اختلالات است.


تنگی نفس، سرفه‌های مکرر (معمولاً سرفه‌های خشک و بدون خلط)، خس‌خس کردن و احساس سفتی (Tightness) در ناحیه قفسه سینه، از جمله علائم مهم این بیماری محسوب می‌شوند.


نتایج این مطالعه در نشریه Respirology منتشر شده است.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 64
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 64

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218939
Visitors بازديد هاي امروز: 1258
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا