سه شنبه 28 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/09/25

مکمل های غذایی، ضامن سلامتی سالمندان


دریافت برخی از مکمل های غذایی برای مراقبت از حافظه، استحکام و قدرت استخوانی و عضلانی، عملکرد اندام های داخلی و ... ضروری است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از ایزی هلث آپشنز، استفاده از مکمل های غذایی توسط سالمندان، روشی ساده به منظور دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است. سالمندان باید درنظر داشته باشند که پیش از استفاده از مصرف مکمل های غذایی با پزشک خود مشورت کنند. در ادامه به توضیح برخی از مهمترین مکمل های غذایی برای سالمندان می پردازیم.

فولات

کم خونی یا آنمی مشکل جدید برای سالمندان است و مصرف ناکافی فولات می تواند منجر به کم خونی شود. فولات از اعضای خانواده ویتامین B است که برای رشد سلولی سالم ضروری است و در میوه ها و سبزیجات و غلات صبحانه یافت می شود.

ویتامین D

مصرف این ویتامین از پوکی استخوان پیشگیری می کند و به استخوانها در جذب کلسیم و حفظ تراکم سالم کمک می کند. همچنین این ویتامین منجر به پیشگیری از آرتریت، دیابت، بیماری ام اس و سرطان می شود. بدن این ویتامین را ازطریق قرارگرفتن در معرض نور خورشید و همچنین مصرف مکمل های غذیی دریافت می کند.

کلسیم

با افزایش سن، استخوان ها شکننده تر می شوند و فرد برای حفظ قدرت و استحکام استخوان ها به کلسیم بیشتری نیاز دارد. با مصرف مکمل کلسیم می توان از دریافت ماده مغذی به میزان کافی اطمینان یافت. همچنین این ویتامین در بسیاری از محصولات لبنی و همچنین سبزی هایی مانندکلم بروکلی وجود دارد.

ویتامین B12

این ویتامین یک ماده مغذی برای عملکردهای مختلف داخلی بدن است اما دریافت آن از رژیم غذایی بخصوص با افزایش سن ممکن است دشوار باشد. بنابراین با مصرف مکمل غذایی و همچنین مواد غذایی نظیر گوشت و محصولات لبنی می توان به تامین ویتامین B12 کمک کرد.

منیزیم

منیزیم نقش مهمی در عملکردها و سیستم های مختلف بدن مانند سیستم ایمنی و سیستم قلبی و عروقی ایفا می کنند. جذب این ویتامین با افزایش سن دشوار می شود، بنابراین می توان با مصرف بسیاری از مولتی ویتامین های حاوی منیزیم به راحتی این ویتامین را دریافت کرد. منیزیم در میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می شود.

ویتامین B6

این ویتامین از اعصاب در برابر آسیب محافظت می کند. از اعضای خانواده ویتامین B است که همانند ویتامین B12 برای تولید گلبولهای قرمز خون اهمیت دارد. بنابراین با مصرف مکمل B12 می توان از کمبود این ویتامین پیشگیری کرد.

پتاسیم

این ویتامین سلولها را هیدارته نگه می دارد و از عملکرد درست آنها اطمینان حاصل می کندکه از خستگی عضلانی پیشگیری می کند. همچنین پتاسیم سطوح فشار خون و خطر تشکیل سنگ های کلیه را کاهش می دهد. این ماده معدنی در میوه ها و سبزیجات وجود دارد که موز ازجمله میوه های غنی از پتاسیم است.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها از باکتری های مفید هستند که در دستگاه گوارش انسان زندگی می کنند و به فعالیت های گوارشی سالم کمک می کنند. پروبیوتیک ها در محصولات لبنی نظیر ماست وجود دارند. مصرف مکمل ها روشی ساده برای تامین این باکتری های مفید بدون مصرف لبنیات است.

فیبر

فیبر برای دستگاه گوارش انسان بسیار ضروری است و بدون آن پردازش کارآمد غذا برای بدن دشوار می شود و می تواند به مشکلات معده بلندمدت منجر شود. فیبر در میوه ها، سبزیجات، لوبیاها و غلات وجود دارد. همچنین با مصرف مکمل فیبر می توان از عملکرد منظم دستگاه گوارش اطمینان حاصل کرد.

روغن ماهی

این مکمل ها حاوی اسیدهای چرب امگا-3 بوده که برای کاهش التهاب در بدن مناسب است و به هیدراته نگه داشتن چشم ها، پوست و مو کمک می کند. از انسان در برابر بیماری هایی نظیر سرطان، آلزایمر، افسردگی و بیماری های قلبی محافظت کرده، عملکرد مغز را بهبود بخشیده و بدن را سالم نگه می دارد.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16239

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 44
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 44

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1240884
Visitors بازديد هاي امروز: 644
Visitors بازديد هاي ديروز: 854

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/28 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا