جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/12/06

پروتئین های گیاهی موثر در تقویت عضلات


به مرور زمان و با افزایش سن ، حجم و قدرت عضلات کاهش می یابد اما پروتئین های گیاهی در کنار ورزش می تواند تا حدی عضلات را تقویت کرده و از تحلیل رفتن آن جلوگیری کنند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از سلامت آنلاین، استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه های بدن سالم است. با تضعیف شدن عضلات، اندام های داخلی بدن و به ویژه استخوان ها آسیب پذیر می شوند. معمولا توده عضلانی پس از ۵۰ سالگی، حدود ۱/۵ درصد در سال کاهش می یابد، این میزان پس از ۶۰ سالگی به ۳ درصد در سال می رسد. از دست دادن توده عضلات علاوه بر کاهش توانایی و قدرت انجام فعالیت های روزانه، احتمال شکستگی استخوان ها را نیز پس از زمین خوردن افزایش می دهد.

محققان به سالمندان توصیه می کنند که برای جلوگیری از کاهش حجم و قدرت عضلات، پروتئین های گیاهی و حیوانی مصرف کنند. با توجه به اینکه استفاده از پروتئین های حیوانی به دلیل افزایش چربی و اوره در بدن، محدودیت هایی برای سالمندان ایجاد می کند، به جای آن معمولا استفاده از گوشت سفید و پروتئین های گیاهی توصیه شده است.

همچنین محققان در کنار توصیه به استفاده از پروتئین های گیاهی و گوشت سفید، انجام ورزش های کششی و استقامتی را برای استحکام عضلات توصیه می کنند.

نوشیدن آب فراوان، ماست، پنیر و شیر، روغن زیتون، انواع میوه مثل سیب، موز و پرتغال، حبوبات مثل لوبیا و عدس، انواع جوانه ها، گردو، بادام و انواع آجیل، سبزیجات مثل اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و هویج، گوشت سفید مثل مرغ و ماهی، تخم مرغ، بلغور جوی دوسر، انواع توت، دانه کتان و چای سبز برخی از مواد غذایی توصیه شده برای تقویت عضلات محسوب می شوند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16282

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 65
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 65

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1249232
Visitors بازديد هاي امروز: 1133
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا