سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/10/25

ارتباط باغبانی با حفظ سلامت سالمندان


براساس نتايج يک مطالعه ، باغبانی در سنين بالا نه تنها به حفظ تحرک و فعاليت سالمندان کمک می کند، بلکه سلامت روانی و جسمی شان را نيز تقويت می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، به نقل از خبرگزاري مهر، معمولا مشکلات مرتبط با افزايش سن همزمان باهم در سنين بالاتر روي مي دهند. درحاليکه ورزش منظم و مداوم و رژيم غذايي مناسب به عنوان شيوه اي براي حفظ سلامت در سنين بالا توصيه مي شود، محققان به گزينه ديگر حفظ سلامت براي افراد مسن يعني «باغباني» پي برده اند.

يافته ها نشان مي دهد زنان مسني که بيش از سه ساعت در روز به کارهاي خانه مي پردازند و کمتر يا بيشتر از هفت ساعت در شب مي خوابند، معمولا وضعيت سلامتي خوبي ندارند. با اين حال محققان دريافته اند که وضعيت مشابه هيچ تاثيري بر سلامت مردان ندارد.

به گفته محققان، معمولا زنان مسن بيشتر وقت شان را صرف کارهاي تکراري خانه داري نظير تميزکاري و پخت و پز مي کنند، در حاليکه مردان مسن وقت شان را صرف باغباني و تعميرات مي کنند که بسيار براي تحريک ذهن موثر هستند.

نيکلاس آدجي، سرپرست تيم تحقيق از موسسه لبينز آلمان، در اين باره مي گويد: «کارهاي روزمره زنان نظير تميزکاري و پخت و پز داراي فوايد محدودي هستند، چراکه تحرک فيزيکي همراه اين نوع کارها نيست و ورزش محسوب نمي شوند و محرکي براي ذهن هم نيستند، از اين رو به حفظ سلامت کمک چنداني نمي کنند.

وي در ادامه مي افزايد: «اما مردان در امور مربوط به خانه به باغباني و تعميرات و نگهداري مي پردازند که از لحاظ جسمي براي سلامت خوب هستند.»

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16273

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 66
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 66

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1246302
Visitors بازديد هاي امروز: 875
Visitors بازديد هاي ديروز: 313

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/04 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا