پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/09/20

کاهش ابتلا به سرطان پروستات با ورزش


محققان دانشگاه‌های بریستول و ایمپریال‌کالج‌لندن بریتانیا، با بررسی عوامل موثر در ابتلا به سرطان پروستات دریافتند، ...

 

محققان دانشگاه‌های بریستول و ایمپریال‌کالج‌لندن بریتانیا، با بررسی عوامل موثر در ابتلا به سرطان پروستات دریافتند، عدم فعالیت‌های ورزشی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، سرطان پروستات، دومین سرطان رایج در سراسر دنیاست و هر سال به تعداد افراد مبتلا افزوده می‌شود.


پزشکان هنوز عوامل خطری را که در ابتلای مردها به این سرطان نقش دارند، کاملا نمی‌شناسند. اما ابتلا به سرطان پروستات نتیجه ترکیبی از عوامل اصلاح‌شدنی و همچنین غیرقابل تغییر است که از آنها می‌توان به سابقه این سرطان در خانواده، مقدار ویتامین E، اسید فولیک و کلسیم بدن اشاره کرد.


اخیرا محققان دو دانشگاه بریتانیایی با همکاری برخی دیگر از موسسات دانشگاهی سراسر جهان، روش‌های مختلفی به‌کار بردند تا عوامل دیگری را هم که در ابتلا به سرطان پروستات نقش دارند، شناسایی کنند. یکی از روش‌های مورد استفاده این محققان «تصادفی‌سازی مندلی» است. این روش به محققان اجازه می‌دهد تا تنوع ژنتیکی افراد و روابط تصادفی بین عوامل بالقوه خطرناک در ایجاد سرطان را با دقت بررسی کنند.


این محققان، اطلاعات پزشکی ۷۹ هزار و ۱۴۸ فرد مبتلا به سرطان پروستات و همچنین ۶۱هزار و ۱۰۶ فرد سالم –به عنوان گروه کنترل- را بررسی کردند.


بررسی آنها نشان داد، افرادی که از نظر ژنتیکی در معرض سرطان پروستات هستند، وقتی به طور مرتب فعالیت فیزیکی داشته باشند، ۵۱ درصد کمتر از افرادی که به لحاظ ژنتیکی در گروه خطر قرار ندارند، به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.


همچنین محققان توضیح می‌دهند که فعالیت فیزیکی به تمام اشکال فعالیت‌ها اطلاق می‌شود و فقط منظور ورزش نیست.


این تحقیق، وسیع‌ترین بررسی از نوع خود است که نشان می‌دهد، مردها با انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی و ورزش می‌توانند بیش از ۵۰ درصد، از خطر ابتلا به سرطان پروستات بکاهند.


به گزارش طبنا، تاکنون شواهد کمی در مورد اثربخشی فعالیت‌های فیزیکی و ورزش در کاهش سرطان پروستات وجود داشته است و این بررسی نشان می‌دهد که مردها چنانچه فعالیت فیزیکی روزانه‌شان را افزایش دهند، می‌توانند حتی عامل خطر ژنتیک در ابتلا به این بیماری مهلک را از توان بیندازند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 162
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 162

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218576
Visitors بازديد هاي امروز: 895
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا