جمعه 31 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/09/10

انار علائم پیری را به تاخیر می اندازد


متخصص تغذیه و استاد دانشگاه گفت: ...

 

متخصص تغذیه و استاد دانشگاه گفت: انار علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد و باعث رقیق شدن خون، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سیدضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «خواص انار»، اظهار داشت: انار یک میوه بهشتی است که ریشه، ساقه، برگ، پوست و آب آن سرشار از زندگی است و یکی از میوه‌هایی است که با تنوع ترکیباتش می‌تواند بیشترین مواد معدنی و ویتامین‌ها را به بدن برساند.

 

وی ادامه داد: توصیه می‌شود در این فصل همه مردم چه آنها که توان مالی داشته و چه آنها که ندارند نیز با میل کردن انار، خود را در مقابل هزینه‌های بالاتری که در اثر بیماری‌ها و آسیب به بدن متحمل می‌شود، بیمه کنند.


این متخصص تغذیه با اشاره به ترکیبات و مواد معدنی موجود در انار، خاطرنشان کرد: ترکیبات موجود در انار شامل پتاسیم، سدیم، قندهای مختلف، فیبر، ویتامین‌های A, B6,B12 کلسیم، منیزیم و آهن دارد؛ ضمن اینکه فوائد بی‌شماری در جهت حفظ سلامتی پوست، مو، ناخن، بهبود سلامتی قلب، رفع کم‌خونی و درمان انواع بیماری‌ها دارد.

انار علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد


مظهری با تأکید بر نقش بسیار موثر انار در حفاظت از قلب، گفت: انار علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد و به دلیل آنکه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی دارد باعث می‌‌شود آسیب‌های پوستی و آکنه را درمان کند و به تقویت فولیکول‌های مو پرداخته و جریان خون را بهبود می‌بخشد.


وی با بیان اینکه انار از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رقیق شدن خون، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می‌شود، گفت: انار دشمن رادیکال‌های آزاد است که از طریق تنفس، مایعات و جامدات و با شکستن و پیوستن در درون سلول‌های بدن ایجاد می‌شود؛ به طوری که آنها مهاجم بوده و به ترکیبات مختلف بدن حمله می‌کنند.


این متخصص تغذیه اضافه کرد: از جمله ضررهای رادیکال‌های آزاد در بدن نفوذ آنها به هسته‌های سلول‌ها و ایجاد تغییرات در اطلاعات ژنتیکی آنها است؛ به شکلی که سلول‌ها را به سمت سرطانی‌ شدن سوق می‌دهند که می‌توان با گنجاندن مصرف انار و میوه‌هایی که دارای ویتامین‌های C هستند، از سرطانی‌ شدن سلول‌ها که به طرز گسترده‌ای بیماری‌های پرهزینه‌ای هستند، جلوگیری کرد؛ چرا که 40 درصد بیماری‌های مربوط به سرطان ریشه در تغذیه افراد دارد و می‌توان با بهبود تغذیه و گنجاندن میوه و سبزیجات از بروز آنها جلوگیری کرد.


وی متذکر شد: اصولاً میوه‌ها را نباید بلافاصله بعداز خوردن غذا مصرف کرد؛ برای اینکه زمان هضم و جذب غذا و میوه‌ها با هم تفاوت دارد و گاهی مصرف همزمان آنها تداخل ایجاد کرده و مشکلاتی را برای بدن ایجاد می‌کند.

انار دشمن کم خونی


مظهری با اشاره به خاصیت‌های دیگر انار، افزود: یکی از خواص انار این است که به جذب آهن که از طریق مصرف حبوبات وغلات وارد چرخه تغذیه ما می‌شود، کمک می‌کند؛ چرا که یکی از بیماری‌های گسترده حال حاضر، کمبود فقر آهن در زنان، مردان و کودکان است.


وی با تأکید براینکه انار را می‌توان در هر زمان استفاده کرد، گفت: مصرف رب انار نیز بسیار مفید است؛ البته مصرف آب انار در خارج از خانه توصیه نمی‌شود؛ آن هم به دلیل وجود آلودگی‌ها و میکروب‌های موجود؛ ضمن اینکه باید گفت نگاه کردن به انار نیز اشتها برانگیز است.


این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که «میزان مصرف انار به صورت روزانه چه مقدار باید باشد؟»، یادآور شد: باید به این نکته طلایی در تغذیه توجه داشته باشیم که هر ماده‌ای که مصرف می‌کنیم، باید متناسب با سن و وضعیت بدنی هر فرد باشد.


دیابتی‌ها انار را با احتیاط بخورند


مظهری با تأکید بر ضرورت توجه بیماران دیابتی در مصرف انار، بیان داشت: انار قندی دارد که باید افراد دیابتی به آن توجه کرده و مصرف آن را محدود کنند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16240

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 68
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 68

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1243399
Visitors بازديد هاي امروز: 538
Visitors بازديد هاي ديروز: 1104

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا