شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/07/15

ضرورت افزایش تعداد وعده های غذایی در دوران سالمندی


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در رابطه با تغذیه سالمندان گفت: ...

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در رابطه با تغذیه سالمندان گفت: تغذیه در دوران سالمندی اهمیت زیادی دارد و با توجه به کم شدن حجم غذا باید تعداد دفعات آن را افزایش داد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «سید کاظم کاظمینی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به تغذیه سالمندان از نگاه طب ایرانی، اظهار داشت: تغذیه این گروه اهمیت زیادی دارد چرا که هم زمان با ضعیف شدن معده این افراد، بدن آن‌ها نیازمند تقویت است.


وی راه‌حل مشکل ضعف معده را کاهش حجم غذا در هر وعده عنوان کرد و گفت: با کم شدن حجم غذا، تعداد دفعات غذاخوردن باید افزایش یابد و از غذاهایی با حجم کم و کیفیت و مغذی استفاده شود.


این متخصص طب سنتی ایرانی با بیان این که مصرف نان با عسل در سالمندان به منظور رفع ضعف معده و پاک‌سازی معده مفید است، گفت: این افراد باید از مصرف نان‌های کهنه و پر نمک خودداری کنند.


وی با اشاره به رفع یبوست در سالمندان با استفاده از ملین‌ها، تصریح کرد: فرد سالمند باید حتما وعده غذایی شام را مصرف کند چرا که هضم در شب قویتر است، از طرفی این قشر باید از مصرف غذاهای بلغم‌زا مانند خیار سبز و میوه‌های نارس و سودا‌زا مانند بادمجان و همچنین غذاهای تند و تیز خودداری کنند.


کاظمینی مصرف شیر به ویژه شیر بز در افراد سالمند را مفید خواند و گفت: بهتر است شیر مصرفی به صورت گرم و همراه عسل یا مقدار کمی ادویه‌جات گرم مصرف شود و بهترین روش برای آماده‌سازی این شیر مخلوط کردن سه پیمانه شیر با یک پیمانه آب و جوشاندن آن به همراه نبات و عسل و حتی مواد گرم مزاجی مانند زنجبیل است.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به مناسب بودن مصرف انواع میوه های گرم به ویژه زنجبیل برای سالمندان، تصریح کرد: انجیر یکی از میوه‌های مناسب برای این گروه محسوب می‌شود، به ویژه اگر سالمندی مزاج سرد داشته باشد، این میوه بسیار مناسب است، اما اگر مزاج گرم دارند می‌توانند انجیر را با آلو مصرف کنند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16241

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 58
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 58

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1244136
Visitors بازديد هاي امروز: 472
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا