پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/09/14

نخستین جلسه کمیته بودجه بازنشستگان کشوری برگزار شد


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در راستای اهداف تعیین شده توسط وزیر تعاون در جمع اعضای کانون ها کارگروهی تشکیل شد و 5 کمیته شکل گرفت که به دلیل ضرورت کار، جلسۀ کمیته بودجه زودتر تشکیل می شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نخستین جلسه کمیته بودجه بازنشستگان کشوری گفت: جمع بندی نهایی به دست آمده از این کارگروه با حضور وزیر تعاون نهایی و به کمیسیون اجتماعی مجلس تحویل داده خواهد شد.

تقی زاده که در حضور نمایندگان کانون ها و معاونان و مدیران کل صندوق بازنشستگی کشوری سخن می گفت، با ابراز امیدواری نسبت به تحقق خواست بازنشستگان، به افزایش حداقل 20 درصدی بودجه موضوع بازنشستگان برای سال آتی اشاره کرد و گفت: در ماده 30 قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه ششم توسعه بر برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران لشکری و کشوری سنوات مختلف تأکید شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: آنچه الان ما باید دنبال کنیم، این است که در فضایی بسیار آرام حق و حقوق بازنشستگان را ازطریق مجلس، کمیسیون ها و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنیم.

به گفتۀ تقی زاده دبیرخانۀ کارگروه مسائل بازنشستگان در صندوق بازنشستگی تشکیل شده و دبیر آن خانم زاده غلام، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خواهد بود.

وی همچنین معاون اداری و مالی، معاون فنی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل، مدیر کل فنی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی، مدیر کل برنامه ریزی و نماینده ای از حراست را به عنوان اعضای کمیته معرفی کرد و افزود: انتظار می رود این افراد در این بخش ها حضور فعالی داشته باشند.

او با بیان اینکه انشاءالله تا دو ماه دیگر با تصمیم نهایی مجلس، تشکل ها رسمیت پیدا می کنند، افزود: پس از دریافت مجوزهای لازم کانون ها از مجلس، می توانیم از طریق ماده 10 احزاب انتخابات قانونی تشکل ها را در شهر و روستا و شهرستان و استان برگزار کنیم.

تقی زاده گفت: به این ترتیب و بر مبنای اهداف مورد نظر صندوق به کانون ها تفویض اختیار خواهد شد و کانون ها در تمام سطوح نقش بازوی اجرایی صندوق را برعهده خواهند گرفت.

در این جلسه همچنین دکتر درخشنده، از نمایندگان بازنشستگان، دربارۀ تعرفه پرداختی بازنشستگان برای بیمه تکمیلی، افزایش حقوق بازنشستگان تصریح شده در قانون برنامه پنجم، دکتر صافی دربارۀ موضوع بودجه سال 98 و توجه به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید بازنشستگان و آقای مریخی دربارۀ توجه به محیط جامعه برای برنامه ریزی ها و قدرت اجرایی برنامه ها سخن گفتند. اهمیت کم نشدن ضریب سنواتی حقوق بازنشستگان تا زیر 30 درصد، تلاش برای یافتن منابع دیگر بودجه ای و مخالفت با مواد 109 و 110 قانون از دیگر موارد مورد اشاره نمایندگان بازنشستگان در این جلسه بود.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 62
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 62

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218799
Visitors بازديد هاي امروز: 1118
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا