جمعه 10 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/05/16

سوئیس ایده "بانک زمان" را برای مراقبت از سالمندان اجرا می کند


ایده “بانک زمان” یا “بانک مراقبت از سالمندان” اولین بار در سال ۲۰۱۲ و در شهر اس تی گلن سوئیس که جوانترین جمعیت را دارد، مطرح و پیاده شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، “بانک زمان” یک طرح بازنشستگی برای مراقبت از سالمندان است که توسط وزارت تامین اجتماعی فدرال سوئیس تدوین و توسعه داده شده است.

دولت سوئیس درنظر دارد فرهنگ زیبای روستایی مراقبت از یکدیگر را به شهرهای مدرن بیاورد که بیش از نیمی از جوانان از این طرح استقبال کرده اند.

استقبال جوانان از چنین طرحی و همجواری و همدلی با سالمندان به معنی ترکیب خامی و پختگی و کسب تجربه فراوان برای جوانان، زنده ماندن، احترام به اصل و ریشه در جامعه و همچنین افزایش امید به زندگی سالمندان است.

اجرا کردن این گونه طرح ها در کشورهای سالمند نه تنها هزینه های بیمه و مراقبت در دوران سالمندی را کاهش می دهد بلکه موجب تقویت اتحاد و همبستگی میان نسل ها می شود.

در کشور سوئیس، داوطلبان شرکت کننده در این طرح، در حساب شخصی شان در سیستم امنیت اجتماعی، زمانی را برای خود در “بانک زمان” پس انداز کرده تا در زمانی که توان حرکتی ندارند یا نیاز به مراقبت دارند، از آن برداشت کنند.

طبق این قرارداد؛ یک سال بعد از انقضای خدمات متقاضی (سپرده گذاری زمان)، بانک زمان میزان ساعات خدمات را محاسبه کرده و به او یک “کارت بانک زمان” می دهد. هنگامی که داوطلب نیازمند کمک دیگران باشد می تواند با استفاده از آن کارت، زمان و بهره آنرا برداشت کند.

بعد از تایید، بانک زمان داوطلبانی را برای مراقبت از او در بیمارستان و یا منزل تعیین می کند. متقاضیان سپرده گذاری زمان، باید سالم و تندرست، دارای مهارت های ارتباطی خوب و پر از عشق و علاقه به همنوعان باشند.

داوطلبان در این طرح می توانند حداقل هفته ای دو بار برای مراقبت از سالمندان اقدام کنند و فعالیت هایی نظیر خرید، آشپزی، نظافت منزل و حتی گپ زدن با سالمندان را انجام دهند و زمان را برای خود سرمایه گذاری کرده تا درصورت نیاز خود به خدمات به برداشت از بانک زمان درخواست دهند. فرد داوطلب به محض بهبودی، می تواند دوباره مشغول کار مراقبت از دیگران شود.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16229

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 46
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 46

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1219407
Visitors بازديد هاي امروز: 458
Visitors بازديد هاي ديروز: 1268

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا