سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/05/15

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ اقدام بزرگ دولت پس از ۱۴ سال


همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ اقدام بزرگ دولت پس از ۱۴ سال/ افزایش قدرت خرید ذینفعان صندوق‌های بیمه‌ای

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۱.۵ میلیون بازنشسته کشوری و ۳.۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در کشور، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اقدام بزرگ و ارزشمند دولت پس از ۱۴ سال عنوان کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمد شریعتمداری که در مراسم تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه در آستانه هفدهم مردادماه روز خبرنگار سخن می‌گفت؛ همچنین، از مقدمات تدوین لایحه حمایت از خبرنگاران خبر داد و گفت: با همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به عنوان اقدام دولت در حمایت از جامعه خبری کشور لایحه حمایت از خبرنگاران را به منظور حفظ امنیت شغلی خبرنگاران تقدیم مجلس می کنیم.

 

وی افزود: تقاضا داریم در صورتی که درباره این لایحه نظراتی مطرح است در اختیار ما قرار بدهند و مثل وعده ای که درباره تشکیل انجمنهای صنفی فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت قانون کار دادند، این وعده را هم محقق کنیم.

 

شریعتمداری از پرداخت ۷۸ میلیارد تومان وام کرونا به ۴۷۸ بنگاه خبری متاثر از کرونا در قالب ۴۵۹۹ شغل خبر داد و گفت: پیش بینی کرده ایم در صورت تامین اعتبار و منابع دولتی وام ۱۰ میلیون تومانی خبرنگاری به خاطر ایام کرونا پرداخت شود.

 

وزیر کار در ادامه با تاکید بر الزام پرداخت حق سنوات کارگران در صورت جابه جایی کارگاه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات کارگران عدم پرداخت حق سنوات است و متاسفانه بعضا حق سنوات کارگران پس از تغییر و جابجایی محاسبه و پرداخت نمی شود؛ در صورتی که این ضعف قانون است که باید برطرف شود و کارگران و خبرنگاران باید پایه سنوات خود را دریافت کنند.

 

شریعتمداری همچنین درباره تصویب حق مسکن کارگران‌ گفت: تلاش می کنیم که حق مسکن کارگران هرچه زودتر در هیات دولت به تصویب برسد که با تصویب آن حق مسکن کارگری ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد کرد.

 

بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر از سود صندوق‌های بیمه‌ای

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از بهره‌مندی دهک‌های پایین جامعه از سود حاصل از سپرده‌گذاری مردم در صندوق‌های بیمه‌ای در قالب کارت اعتباری خبر داد.

 

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری خانه ملت، گفت:  به دنبال ایجاد شرایط مطلوبی هستیم که از اعتبارات مردم  در صندوق ها، قدرت خرید اقشار آسیب پذیر را از طریق صدور کارت اعتباری و کارت خرید از طریق شبکه بانکی افزایش دهیم. تیمی برای بررسی ابعاد این موضوع تشکیل شده و در حال حاضر از طریق بانک مرکزی در حال پیگیری هستیم، امیدواریم در اولین فرصت ممکن این کار را عملیاتی و قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه را افزایش دهیم.

 

وزیر دولت دوازدهم تصریح کرد: اجرای طرح مذکور قدرت خرید طبقه قابل ملاحظه‌ای از جامعه را که به نحوی با صندوق های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط دارند را افزایش می‌دهد. این طرح از موضوعاتی است که به دنبال اجرایی سازی آن در ماه‌های آینده هستیم که در صورت تحقق، گام بسیار بزرگ و خبر خوشی برای طبقه‌های پایین جامعه خواهد بود.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16246

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 67
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 67

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1245621
Visitors بازديد هاي امروز: 194
Visitors بازديد هاي ديروز: 313

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/04 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا