سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/07/09

گفتگو با مسوولان بلندپایه دولت و مجلس برای همسان سازی حقوق


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از وجود 71 هزار بازنشسته این صندوق در مازندران خبر داد و گفت: ...

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از وجود ۷۱ هزار بازنشسته این صندوق در مازندران خبر داد و گفت:  ۳۲ هزار و ۷۰۰ بازنشسته با بیماری صعب العلاج در کشور تحت حمایت این صندوق هستند.

جمشید تقی‌زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران، آیت‌اله علی معلمی، با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته در کشور و ۷۱ هزار بازنشسته در مازندران، اظهار کرد: میانگین حقوق بازنشستگان این صندوق ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که بیش از سه هزارو۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی حقوق بازنشستگی به صورت ماهانه در کشور داریم و از این رقم ۱۴۷ میلیارد تومان به مازندران اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان ولی‌نعمتان ما هستند، گفت: مفتخریم که ۱.۸ از جمعیت کشور را حمایت می‌کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنسستگان، عنوان کرد: برای تحقق این امر به ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که دولت تاکنون ۵ هزار میلیارد آن را تأمین و تعدادی از حقوق‌های پایین، افزایش داده‌شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی، تصریح کرد: ۹۵ درصد از بازنشستگان زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که تمام تلاش دولت و مجلس براین است تا در بودجه سال آینده ۱۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

تقی زاده در پاسخ به این سوال که همسان سازی حقوق بازنشستگان چگونه انجام می شود، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، پیگیری ها و اقدامات لازم را انجام داده و حتی در این خصوص با مسوولان سطوح بالای دولت و مجلس هم رایزنی و گفتگو شده است؛ اما بازشستگان عزیز باید بدانند که روند اجرای این کار فرایندی دارد که باید از مسیر قانونی طی شود.

وی افزود: مسوولان دولت بارها تاکید کرده اند که از هرگونه اقدامات رفاهی و طرحی که منجر به ارتقای حقوق بازنشستگان شود حمایت می کنند و حقیقتا تاکنون هم این حمایت ها ادامه داشته است.

تقی زاده با اشاره به همکاری های خوب مجلس در اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی بودجه سال 98 نیز اعتبار مورد نیاز بخش همسان سازی حقوق بازنشستگان را تامین کنند تا بتوانیم سال آینده تغییر قابل توجهی در حقوق ها ایجاد کنیم.

وی افزود: ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر بازنشسته صعب‌العلاج تحت پوشش هستند که در بخش درمان بسته حمایتی خوبی را در حال تهیه داریم که در روزهای آتی اعلام می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به اعطای وام به ۳۰۰ هزار نفر در سال گذشته، اظهار داشت: در سال جاری به ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش وام ۵ میلیونی داده خواهدشد.

وی در پایان از ساخت دهکده سلامت با کمک بخش خصوصی خبر داد و افزود: به ۲۰ هکتار زمین در مرکز استان نیاز داریم تا این دهکده را برای رفاه و سلامت بازنشستگان مازندرانی بسازیم.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16247

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 53
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 53

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1246085
Visitors بازديد هاي امروز: 658
Visitors بازديد هاي ديروز: 313

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/04 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا