جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1394/05/24

جزییات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری/کسری 20 هزار تومان به ازای هر بیمه‌شده


مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري جزييات قرارداد جديد بيمه تکميلي بازنشستگان را اعلام کرد.
اسلاميان در نشست خبري خود در روز شنبه بيست و چهارم مردادماه در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره قرارداد جديد بيمه تکميلي بازنشستگان گفت: قرارداد فعلي، ابتداي شهريور ماه به پايان مي‌رسد.
وي افزود: در حال بررسي نتايج مناقصه بيمه‌ها هستيم و برنده هفته آينده اعلام مي‌شود.

مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري افزود: علاوه بر يک ميليون و دويست هزار بازنشسته، نزديک به دو ميليون خانواده بازنشستگان نيز تحت پوشش بيمه تکميلي قرار دارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل صندوق بازنشستگي کشوري، در ادامه اين نشست خبري عباس رشيدي، مديرکل فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي کشوري به ارائه توضيحات بيشتري در خصوص قرارداد بيمه تکميلي بازنشستگان پرداخت و گفت: از سال 92 دولت در خصوص بيمه تکميلي بازنشستگان کمک مي‌کرد اما سال گذشته کمک دولت در مجلس حذف و بار آن مستقيما روي دوش صندوق قرار گرفت. بر همين اساس سال گذشته بسته خدمتي بيمه تکميلي را به مناقصه گذاشتيم. بودجه صرف شده براي اين امر 750 ميليارد تومان در سال گذشته شد.
وي افزود: با توجه به افزايش نرخ جراحي و هزينه‌هاي مختلف امسال پس از رايزني‌ها با کانون‌هاي مختلف بازنشستگي نظرات گرفته شد و بسته خدمتي گسترده تري نسبت به سال گذشته را با لحاظ قيمتي که بارش بيشتر روي صندوق باشد به مناقصه گذاشتيم. مناقصه انجام شده و در حال بررسي است تا هفته آينده برنده را اعلام کنيم.
رشيدي با بيان اينکه از اول مهرماه سال 93 کتاب ارزش نسبي خدمات تغيير يافت و 174.5 درصد تغيير تعرفه‌ها را داشتيم اما به دليل آنکه قرارداد ما 29 مرداد بسته شده بود با مشکلاتي روبرو شديم و قرار شد در قرارداد سال94 تعرفه‌هاي ارزش نسبي خدمات تحت پوشش قرار بگيرد.
مديرکل فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي کشوري با بيان اينکه بيمه تکميلي نيازمند منابع است اظهار کرد: امسال سقف اعمال جراحي تخصص و فوق تخصصي را براي هر بازنشسته تا 14 ميليون تومان در نظر گرفتيم که البته سال گذشته اين ميزان به دليل مشکلات کمتر بود.
وي افزود: بسته خدمتي مناسبي را به صورت ويژه براي بيماران خاص در نظر گرفته‌ايم. در سال گذشته 22 هزار و 500 بيمار خاص داشتيم و براي درمان آنها تا ارديبهشت امسال 47 ميليارد تومان بدون سقف پرداخت کرديم و حتي سند 160 ميليون توماني هم داشتيم. بنا داريم در قرارداد جديد هم بيماران خاص را به صورت ويژه ببينيم.
رشيدي با بيان اينکه طرح تحول نظام سلامت در بيمارستان‌هاي دولتي اجرا مي‌شود اما متاسفانه برخي مراکز بازنشستگان را به بيمارستان‌هاي خصوصي سوق مي‌دهند گفت:‌در تلاش هستيم با کمک وزارت بهداشت و بيمه عاملي که انتخاب خواهد شد بهبود وضعيت داشته باشيم. سال گذشته حدود 400 ميليارد تومان و امسال حدود 600 ميليارد تومان از اعتبارات صندوق صرف بيمه تکميلي بازنشستگان شده است و حدود 380 ميليارد تومان هم از حقوق بازنشسته‌ها کسر مي‌شود.
به گفته وي بر اساس قرارداد جديد بيمه تکميلي، ماهانه حدود 20 هزار تومان از حقوق بازنشسته‌ها به ازاي هر نفر کسر خواهد شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16282

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 39
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 39

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1248129
Visitors بازديد هاي امروز: 30
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا