شنبه 08 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1402/12/26

آیا ورزش برای افراد سالمند ضرر ندارد؟


کارشناس ورزش همگانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: افراد در دوران سالمندی می‌توانند تمرین‌های ورزشی را انجام دهند، مگر اینکه با نظر پزشک متخصص، ورزش برای فرد مشکل داشته باشد.

 

کارشناس ورزش همگانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: افراد در دوران سالمندی می‌توانند تمرین‌های ورزشی را انجام دهند، مگر اینکه با نظر پزشک متخصص، ورزش برای فرد مشکل داشته باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  به نقل از ایسنا، سونیا لطف‌اللهی، درباره انجام تمرینات ورزشی در دوران سالمندی، اظهار کرد: دوران سالمندی، دورانی است که می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای افراد ایجاد کند، زیرا توانمندی بدن و عضلات تحلیل رفته است و توانمندی افراد کهنسال به اندازه افراد جوان نیست. البته ورزش می‌تواند برای افراد کهنسال نیز مثمر ثمر باشد، ورزش در هر دورانی، سلول‌ها را از پیری زودرس نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: افراد کهنسالی که با بیماری‌های خاص دست و پنجه نرم نمی‌کنند، ممانعت خاصی برای ورزش ندارند و در ورزش صبحگاهی و عصرگاهی می‌توانند ورزش‌های روزانه را در سطح متوسط به پایین انجام دهند.

او گفت: افراد سالمند براساس توانمندی خود باید ورزش‌ها را انجام دهند و فرد نباید به آستانه درد برسد و ورزش‌هایی انجام دهد که موجب به چالش کشیدن سلامتی شود. افرادی که در دوران جوانی و بزرگسالی به‌صورت مستمر تمرین داشتند، می‌توانند در حد توان و حفظ عضلات‌شان ورزش را ادامه دهند.

لطف‌اللهی با بیان اینکه افراد سالمندی که بیماری دارند نباید در سطح شدید ورزش کنند، معمولاً ورزش برای افراد سالمند در حد ورزش روزانه و شدت متوسط به پایین توصیه می‌شود، ادامه داد: اگر افراد سالمند تصمیم به انجام ورزش هوازی دارند، این کار را باید با مشورت پزشک انجام دهند، زیرا ممکن است برخی بیماری‌ها با انجام تمرینات ورزشی تشدید شود.

وی با بیان اینکه غالباً ورزش به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند و می‌تواند در کاهش و کنترل فشار خون، دیابت، دوری از افسردگی و ایجاد نشاط و … موثر باشد، اظهار کرد: بهتر است افراد سالمند را تشویق کنیم که اگر ممانعتی وجود ندارد در حد توان خود به استخر بروند و آب‌درمانی کنند، حضور سالمندان در فضای باز و ورزش‌های روزانه صبح و عصر در سلامتی روح و جسم افراد موثر است. همچنین اگر فردی نمی‌تواند آب‌درمانی کند، می‌تواند پیاده‌روی کند، این کار برای سالمندان مفید است.

کارشناس ورزش همگانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است هرقدر افراد سالمند ورزش هوازی داشته باشند کمتر دچار آلزایمر و بیماری‌ها می‌شوند، افزود: حداقل کمک ورزش برای افراد سالمند این است که برای انجام کارهای روزانه دچار ناتوانی و نیازمند کمک افراد دیگر نیستند. افراد سالمند برای ورزش به هیچ عنوان نباید وارد شدت ضربان بالا شوند، ضربان قلب‌شان باید در حدی باشد که به راحتی بتوانند پاسخ فرد کناری خود را بدهند، ورزش افراد مسن باید با شدت پایین باشد و استمرار داشته باشد.

منبع خبر: صندوق بازنشستگی کشوری

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16282

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 45
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 45

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1249931
Visitors بازديد هاي امروز: 479
Visitors بازديد هاي ديروز: 1353

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/08 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا