پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/12/02

عمده مطالبات معوق صندوق بازنشستگی در مسیر وصول/ به‌زودی خدمات رفاهی جدیدی رونمایی می‌شود


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عمده مطالبات معوق صندوق پیگیری شده و در مسیر وصول قرار دارد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگان کشوری استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه امروز خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه رفاهی و فرهنگی-اجتماعی به یک الگو در کشور تبدیل شده و سایر صندوق‌های بازنشستگی به دنبال اجرای این برنامه‌ها هستند و بازخورد خدمات در میان بازنشستگان نیز استقبال از این برنامه‌ها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیک صندوق برای بازنشستگان گفت: در این درگاه تمام خدمات صندوق بازنشستگی به بازنشستگان وجود دارد و تک تک آنها معرفی شده و در حقیقت یک فضای مناسب برای گزارش عملکرد صندوق بازنشستگی در مقابل مخاطب قرار می‌دهد.

افتخاری، صندوق بازنشستگی کشوری را یک نهاد خدمتگزار به بازنشستگان توصیف کرد و افزود: همه خدمات و برنامه‌های تدوین و اجرایی شده در صندوق برای این بوده که به بازنشستگان عزیزمان اعلام کنیم ما در کنار شما هستیم و تلاش ما برای ایجاد آرامش و اعتماد در جامعه بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه «پشت هر خدمتی، حجم بزرگی از کار، برنامه و تامین منابع مالی و تجهیزات وجود دارد» گفت: پای کار آوردن شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های خارج از مجموعه صندوق، سازمان‌ها و همچنین نهاد بانک برای تامین مالی یک خدمت، کار ساده ای نیست و این یک افتخار و انجام وظیفه از سوی مدیران صندوق برای خدمت به جامعه بازنشستگی است.

افتخاری با اشاره به عملکرد این صندوق در یکسال گذشته در حوزه‌های مختلف گفتسودآوری شرکت‌های تابعه صندوق امسال به حدود ۱۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید، آنهم در شرایطی که کشور با تحریم‌ها و فشارهای شدید اقتصادی و همچنین بیماری کرونا درگیر بود. این کار بزرگی بود که با لطف خداوند و سیاست‌های اتخاذ شده مثل تعیین تکلیف صورت‌های مالی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در ۴۵ شرکت و حذف شرکت‌های کاغذی و زیانده عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: این تصور در برخی وجود داشت که صندوق بازنشستگی باید به جای دریافت سود نقش حامی و کمک کننده را ایفا کند ولی پس از یکسال، همه شرکت‌ها دریافته اند که باید در قبال سرمایه ای که در اختیار دارند، سودآور باشند و همین ادبیات هم سبب شده تا در شرایط کرونا و تحریم، سود شرکت‌های تابعه چندین برابر شود که اثر آن در تامین منابع حقوق بازنشستگان کاملا مشهود است.

او همچنین به خدمات رفاهی صندوق در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در ابتدای آغاز طرح یاری، انتقادات زیادی مطرح بود و با این وجود، در اولین دوره، بیش از ۱۱۰هزار نفر از بازنشستگان و در آخرین دوره نیز بیش از ۲۵۰هزار نفر از بازنشستگان از طرح استقبال کردند. بازخورد طرح یاری به جایی رسیده که بازنشستگان عزیزمان به دنبال تمدید اعتبار مراحل بعدی طرح در کارت‌هایشان هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص بیمه عمر بازنشستگان اظهار داشت: این خدمات بزودی در قالب سه گروه مجزای خدمات برای تمامی بازنشستگان تحت پوشش اجرایی می‌شود و در کنار آن بیمه حوادث منزل شامل آتش سوزی، سیل و زلزله برای اثاث و ساختمان به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی رسیدگی به وضعیت سلامت دهان و دندان بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های جدی از ابتدای ورود به صندوق بازنشستگی عنوان کرد و افزود: در طرح خدمات بیمه دندانپزشکی که به صورت مرحله ای اجرا می‌شود و امیدوارم تا اوایل فروردین ماه در همه کشور ارائه شود، علاوه بر طراحی پروفایل سلامت دهان و دندان، نسبت به افزایش طرف‌های قرارداد، استفاده از یک کد ملی برای دریافت خدمات برای همه افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی، تخفیف ۴۰درصدی نسبت به هزینه‌های جاری دندانپزشکی و ارائه تسهیلات دومیلیون تومانی با اقساط ۱۲ماهه اقدام شده است.

وی در حوزه سفر و گردشگری نیز گفت: بزودی طرح سفرهای بازنشستگان به شکل تازه ای در قالب «سرویس رفت و آمد، اقامت و تور» در یک سامانه جامع گردشگری اجرایی می‌شود و تسهیلات ۳۷۰ هزار تومانی سال‌های پیش با افزایش به ۴۵۰ هزار تومان برای خدمات تور اجرایی می‌شود. تفاوت این دوره، علاوه بر افزایش تسهیلات، ارائه تخفیف، هزینه‌های پایین تر نسبت به خدمات مشابه و همچنین گستردگی و تنوع خدمات است.

افتخاری درباره بیمه تکمیلی درمان نیز گفت: تلاش ما در این حوزه در کنار افزایش سقف تعهدات، دائمی کردن و تقویت این خدمت در بودجه سال آینده است.

وی مشکل این بخش را تامین منابع مالی مورد نیاز عنوان کرد و گفت: در کنار تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق، تامین مالی این خدمت نیز کار سنگینی است که به لطف خدا در حال انجام است و همه همت ما برای کاهش زمان خدمت‌رسانی و افزایش کیفیت خدمات است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص سهام بیمه ملت بازنشستگان نیز گفت: فرآیند قانونی آزادسازی این سهم در حال انجام است اما همه نگرانی ما پس از آزادسازی و هجوم برای فروش سهام است که به تبع آن علاوه بر افت شدید قیمت سهام و ضربه به سهامداران که بازنشستگان هستند، آسیب دیگر به بیمه ملت وارد می‌شود که آنهم دارایی بازنشستگان است. بنابراین توصیه ما مدیریت این سهام است که اتفاقا جزء یکی از سهام‌های ارزشمند بورس است.

افتخاری صدور گواهی کسر از حقوق را الزام قانونی و درخواست و پیگیری دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: الکترونیکی شدن آن شاید برای عزیزانی که در مرکز استان‌ها حضور دارند، متفاوت باشد؛ اما از بار مراجعه حضوری بیش از ۱۵۰۰ نفر به تهران و رفت و آمدهای مکرر سایر بازنشستگان به مراکز استان‌ها می‌کاهد.

وی افزود: متاسفانه مشکل اصلی در تعهدات بازنشستگان به خصوص درمورد خانواده درجه دوم به بعد بود که بسیاری از عزیزان را درگیر مسائل حقوقی و بانکی کرده بود که خواسته یا ناخواسته در پرداخت حقوق این عزیزان نیز اثر داشت.

وی یادآور شد: مشاهده سوابق گواهی‌ها، پرینت یا ذخیره گواهی در هر نقطه از کشور، ارسال با پست پیشتاز، اضافه شدن و بروزرسانی خدمات در سامانه، حذف استعلام کاغذی و مجدد از سوی بانک‌ها و صدور ۱۲۰هزار گواهی در سه ماه اخیر از دستاوردهای اجرای این طرح است.

انعقاد قرارداد با دفاتر پیشخوان برای ارائه همه خدمات صندوق در این دفاتر، تفاهم نامه با امداد خودرو، گردآوری ۳۲هزار سند حوزه بازنشستگی برای ایجاد مرکز اسناد دیجیتال بازنشستگان از سال ۱۳۰۱ شمسی تاکنون، افزایش منابع بانکی از ۲۵۰۰میلیارد تومان به ۴۰۰۰میلیارد تومان در حوزه وام در کنار خدمات گروه انتخاب، طرح یاری و سایر طرح‌های رفاهی، استقبال از طرح گروه انتخاب و آزمایش آنلاین و طراحی چند طرح رفاهی دیگر را از اقدامات دیگر صندوق بازنشستگی کشوری در ماه‌های اخیر عنوان کرد.

در این نشست، اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی استان تهران نیز ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات بازنشستگان از جمله گواهی کسر از حقوق، منابع مورد نیاز متناسب‌سازی در بودجه سال آینده، بیمه تکمیلی، بیمه عمر، خدمات دندانپزشکی و همچنین لزوم توجه به قانونی شدن کانون‌های بازنشستگی و مجمع عالی بازنشستگان کشوری بر ایجاد وحدت رویه و هم‌صدایی و قانون‌مداری بین بازنشستگان کشوری همانند بازنشستگان تامین اجتماعی و تشکل‌های کارگری برای رسیدن به نتیجه مطلوب و اثربخش با حمایت صندوق بازنشستگی تاکید کردند.

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 61
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 61

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218831
Visitors بازديد هاي امروز: 1150
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا