جمعه 31 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/05/21

تدوین طرح اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی


تدوین «طرح اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی»/دولت با روند فعلی 10سال دیگر به بحران می‌خورد

 

رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: دولت با ادامه روند پرداخت حقوق بازنشسته‌ها به شکل حاضر قطعا در ۱۰ سال آینده برای تامین حقوق آنها با یک بحران مواجه خواهد شد و بنابراین، ما در حال تدوین طرح اصلاح ساختار صندوق‌ها هستیم.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه با اشاره به بررسی موضوع ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی در این کمیته گفت: حدود 130 هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت حقوق بازنشستگان در بودجه امسال است که بعدا مبلغی هم به عنوان همسان‌سازی حقوق‌ها به آن اضافه شد.

 

وی با بیان اینکه «صندو‌ق‌های بازنشستگی باید حقوق بازنشستگان را تامین و پرداخت کنند»، افزود: متاسفانه در حال حاضر این صندوق‌ها بودجه‌بر هستند، لذا باید ساختار صندوق‌های بازنشستگی اصلاح شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت لایحه‌ای برای اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی ارائه نمی‌کند و بنابراین، قرار شده مجلس طرحی را برای بحث مالکیت، شفاف‌سازی، سن بازنشستگی و نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی ارائه کند.

 

زنگنه ضمن تاکید براینکه «ساختار بازنشستگی در دولت معیوب است»، اظهار کرد: کاهش یک سال از سن بازنشستگی 120 هزار میلیارد تومان در سال به نفع دولت خواهد بود؛ یعنی به‌جای بازنشستگی در سن 60 سالگی، افراد در سن 61 سالگی بازنشسته شوند.

 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس بیان کرد: فردی در سن 18 سالگی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و بعد از 30 سال کار و در سن چهل و هشت سالگی بازنشسته می‌شود، در صورتی که این سن به نوعی زمان کار کردن بهینه است. یک زمان آن فرد کارمند معمولی است و ایرادی ندارد اما در حوزه مدیران وضعیت بغرنج‌تر می‌شود.

 

*کسری بودجه گسترده طی 6 سال آینده

 

رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس افزود: فردی در سن 50 سالگی با حقوق مدیریتی بازنشسته می‌شود و بعد در بانک‌ها، موسسات و مراکز دیگر مشغول به کار می‌شود و اینجا قانونی برای منع به کار مجدد در این مراکز وجود ندارد بنابراین اگر فرد توان کار دارد باید سن بازنشستگی تغییر کند.

 

وی تاکید کرد: در صورت ادامه روند کنونی صندوق‌های بازنشستگی طی 6 سال آینده عملا بخش عمده بودجه دولت شامل پرداخت حقوق‌ها شده و این موضوع هم موجب کسری بودجه خواهد شد، دولت می‌تواند در بودجه‌های عمرانی یا برخی هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کند اما در پرداخت حقوق‌ها خللی نمی‌تواند وارد کند.

 

زنگنه با بیان اینکه «با فرایند موجود در روند پرداخت حقوق بازنشسته‌ها قطعا در 10 سال آینده برای تامین حقوق آنها با یک بحران مواجه خواهیم شد»، گفت: این بزرگترین مشکل برای کشور خواهد بود بنابراین از هم اکنون باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16240

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 54
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 54

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1243573
Visitors بازديد هاي امروز: 712
Visitors بازديد هاي ديروز: 1104

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا