پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/05/15

دوغ‌های خارج از یخچال و زیر آفتاب خریداری نکنید


مدیر روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) تاکید کرد: خریداران از خرید دوغ هایی که خارج از یخچال و در معرض نور خورشید قرار دارند، اجتناب کنند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در گفت‌وگو با «مردم سالاری آنلاین» در توضیح کلیپ پش شده اخیر در فضای مجازی با اشاره به اینکه این دوغ ها در دمای نامناسب نگهداری شده‌اند توضیح داد: پک‌های پلاستیکی وقتی در دمای بالا قرار می‌گیرند، ماده‌ای از خود ترشح می‌کنند که اکسیده می‌شود و پروتئین موجود در شیر را دلمه می‌کند، همان چیزی که گوینده این کلیپ آن را دستمال کاغذی می‌داند.


حميدرضا طهماسبي‌پور با بیان اینکه این مشکل تولید و حمل نیست بلکه مشکل سرمایش نگهداری دوغ است، افزود: کل بار فروشنده به دلیل نگهداری در محیط گرم دچار این مشکل شده است. فروشندگان در زمستان دوغ‌ها را بیرون از مغازه نگهداری می‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید، اما در فصل تابستان گرمای هوا و نور خورشید در بیرون از یخچال باعث فساد محصول می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در خط تولید به هیچ وجه امکان ورود جسم خارجی وجود ندارد و دستگاه بدون دخالتِ دست، کار می‌کند. بسته بندی وارد دستگاه می‌شود، با آب مقطر شسته می‌شود، توسط دستگاه پُر و پک می‌شود و در ظرف‌های حمل قرار می‌گیرد. همینطور تا قبل از قرار گرفتن در ماشین یخچالدار در سردخانه قرار داده می‌شوند.

 

مدیر روابط عمومی پگاه افزود: محصولات لبنی که روی آن جمله «در یخچال نگهداری شود» درج شده است باید در یخچال و دمای بین 1 تا 6 درجه سانتی گراد نگهداری شود در غیر اینصورت حالت دلمه پیدا می‌کنند.

 

طهماسبی‌پور به خریداران محصولات لبنی تاکید کرد که از خریدن دوغ‌هایی که خارج از یخچال و در معرض نور خورشید قرار دارند اجتناب کنند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 66
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 66

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218808
Visitors بازديد هاي امروز: 1127
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا