جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/08/12

خانه جایی است که قلبت آنجاست


به تازگی گزارشی در شبکه خبری کانادایی سی بی اس از فون های لوم ، یکی از چهار ساکن 100 ساله خانه سالمندانی در تورنتو پخش شد.

 

به تازگی گزارشی در شبکه خبری کانادایی سی بی اس از فون های لوم  (Foon Hay Lum)، یکی از چهار ساکن 100 ساله خانه سالمندانی در تورنتو پخش شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از سایت ایگون (aegon) ، تا چهار سال پیش، لوم، که حالا حدود 111 سال دارد، در خانه خودش زندگی می کرد و باغبان فعالی بود.

 

نوه اش، هلن، به سی بی اس گفته است: پدرم می آمد و خریدهای روزانه اش را انجام می داد ولی لازم نبود هیچ کسی به کارهای مادربزرگ رسیدگی کند.

 

طبق آمارها حدود 10 هزار شهروند بالای 100 سال در کانادا زندگی می کنند که اغلب آنها، یعنی 8 هزار و 200 نفر از این افراد، را زنان تشکیل می دهند. امروزه بیشتر مردم در سراسر جهان دوران سالمندی را تجربه می کنند و طبق آمار سازمان ملل متحد، تقریبا یک میلیارد فرد 60 ساله و بالاتر در سراسر جهان زندگی می کنند. پیش بینی می شود این رقم در میانه این قرن به 2.1 میلیارد نفر برسد.

 

طبق بررسی که توسط شرکت بیمه عمر ایگون در هلند بر روی شهروندان 15 کشور جهان انجام شده است، دو سوم (67 درصد) افراد ترجیح می دهند وقتی پا به سن می گذارند، در خانه های خودشان زندگی کنند. طبق این تحقیق، با کمی مجهزسازی می توان خانه ها را به مکان هایی آسوده تر و ایمن تر برای سالمندان تبدیل کرد.

 

بر اساس داده های به دست آمده در این پژوهش، بیشترین نیازمندی های یک خانه برای گذران دوران سالمندی آسوده تر، حمام و دستشویی (40 درصد) و مبلمان دوستدار سالمند (36 درصد) است. همچنین سطوح شیبدار، میله های دستگیره و آسانسور یا بالابر پله جزو خواسته های شرکت کنندگان در این پژوهش هستند که به فناوری های کمتر پیشرفته ای نیاز دارند.

 

دکمه های هشداردهنده، سیستم های امنیتی برای خانه و سیستم های پایش سلامت هم جزو مهم ترین موارد مورد اشاره در این تحقیق هستند. همچنین افزونه های قابل راه اندازی در گوشی های هوشمند می توانند به افراد کمک کنند تا بدون نیاز به دیگران در خانه های خودشان احساس آرامش و امنیت و در عین حال استقلال داشته باشند و بتوانند با فرزندانشان از راه دور ارتباط برقرار کنند.

 

امروزه رایانه های تعاملی و حتی ربات های همراه هم در بازار موجودند و می توانند به طور بالقوه از خطرات تنهایی سالمندان بکاهند. جالب اینجاست که در این پژوهش، ربات های همراه درصد کمی (10 درصد) از توجه شرکت کنندگان در آزمون را به خود اختصاص داده اند، دیدگاهی که پیش بینی می شود در طول زمان دگرگون شود.



ترجمه: فاطمه اتراکی

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16282

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 68
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 68

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1249043
Visitors بازديد هاي امروز: 944
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا