پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/07/16

ایجاد "شهر دوستدار انسان" اولویت شهرهای جهان


نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه شهر دوستدار سالمند فقط برای سالمندان نیست، گفت: ...

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه شهر دوستدار سالمند فقط برای سالمندان نیست، گفت: در چنین شهری هر شخصی و با هر سن و سالی در جامعه مورد احترام است و باید از زندگی سالمی برخوردار باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایمنا، لیلا السائجی جودان در آیین رونمایی از تفاهمنامه مشترک سه جانبه شهر دوستدار سالمند در اصفهان، اظهار کرد: تلاش‌های چندساله شهردار اصفهان برای تبدیل شدن این شهر به محیط دوستدار سالمند، امروز به نیمه راه رسیده و در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

وی افزود: بسیار خرسندیم که همه فعالیت‌های گذشته به یک همکاری عملی تبدیل شد و توانستیم اصفهان را به یک محیط دوستدار سالمند تبدیل کنیم؛ این مهم بدون همکاری سازمان‌های ذی‌ربط امکانپذیر نبود.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ادامه داد: شهر اصفهان تصمیمی هوشمندانه گرفت زیرا این شهر تاریخی در جهان مشهور است و اکنون که می‌توان اصفهان را به شهر دوستدار سالمند تبدیل کرد، درهای این شهر به روی سالمندان و گردشگران جهان گشوده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر دوستدار سالمند فقط برای سالمندان نیست، گفت: در چنین شهری هر شخصی و با هر سن و سالی در جامعه مورد احترام است و باید از زندگی سالمی برخوردار باشد.

جودان با بیان اینکه شهر دوستدار کودک در اصفهان به صورت پایلوت در حال اجرا است، افزود: این یک دستاورد بسیار خوب برای یک شهر است که برای توسعه بر اساس نیاز همه نسل‌ها برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کارگزاران صندوق جمعیت سازمان ملل باید به دنبال ایجاد شهر دوستدار انسان در شهرهای جهان باشیم.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه سالمندی در همه جوامع رخ می دهد، گفت: سرعت روند پدیده سالمندی در آسیا بیشتر از سایر نقاط جهان است؛ براساس تازه ترین سرشماری‌ها سهم سالمندی در ایران  ۱۰ درصد است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای همه افراد جامعه باید تغییر و امکان توانمندسازی ایجاد کرد، افزود: مطالعات نشان می دهد کودکانی که در کنار سالمندان زندگی کردند در زندگی دستاوردهای بیشتری دارند و از بلوغ اجتماعی مطلوب برخوردار هستند.

جودان با بیان اینکه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، اصفهان را در برنامه های شهر دوستدار سالمند حمایت می‌کند، ادامه داد: ایجاد چنین محیطی نیاز به برنامه ریزی و طراحی دارد؛ پس باید بتوانیم همه افراد جامعه را در این برنامه ریزی ها در نظر بگیریم.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 71
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 71

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218787
Visitors بازديد هاي امروز: 1106
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا