شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/04/02

چگونه احساس جوانی و زندگی رو به کمال داشته باشیم


یک کارشناس روانشناسی با بیان اینکه سالم ماندن در هر سنی مهم است و از آنجا که افراد با افزایش سن تعداد فزاینده ای از تغییرات عمده زندگی را تجربه می کنند، شناخت راهکارهای موثر برای مقابله با این تغییرات را از مهمترین توانایی های افراد برای حفظ سلامت جسمی و روحی در سالمندی عنوان کرد.

 

منیژه احمدی در گفتگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت : چالش خاص برای افراد بالای ۵۰ سال تعداد گسترده ای از تغییرات از جمله دور شدن فرزندان، از دست دادن پدر و مادر و دوستان و دیگر عزیزان، تغییرات شغلی و بازنشستگی ،کاهش سلامت و حتی از دست دادن استقلال است.

 

وی در ادامه افزود: سالمندی سالم به این معنا است که به طور مستمر خود را بازسازی کنید، همانطور که از سنین بحرانی ۶۰ ،۷۰، ۸۰ و فراتر از آن عبور می کنید باید چیزهای جدیدی که از آن لذت می برید را پیدا کنید.


وی با ابراز تاسف از اینکه برای بسیاری از افراد، سالمندی همراه با ترس و اضطراب است گفت: بیماری هایی وجود دارد که با کهولت سن شایع تر می شود. با این حال سالمندی به این معنی نیست که سلامت انسان کم می شود و یا به صندلی چرخدار وابسته می شود اقدامات پیشگیرانه مانند تغذیه سالم، ورزش و مدیریت استرس می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن و یا صدمات در مراحل بعدی زندگی را کاهش دهد.

 

احمدی افزود: با افزایش سن افراد متوجه می شوند به آسانی قبل قادر به یادآوری گذشته نیستند و یا زمان زیادی برای بازیابی اطلاعات و خاطرات صرف می کنند. آموزش مغز و یادگیری های جدید می تواند در هر سنی رخ دهد. راه های زیادی وجود دارد برای اینکه ذهن هشیار بماند مانند ایجاد تغییر در اطراف خود، چیدن پازل، آشپزی جدید، حل جدول، پیمودن مسیر جدید، انجام کارها با دست مخالف، یادگیری زبان جدید، شرکت در کلاس ها و مراکز اجتماعی که تمام این موارد راهی عالی برای افزایش ارتباطات اجتماعی و توانایی مغز است.

 

وی با تاکید براینکه افراد در سن بالا قادر به یادگیری هستند گفت: یکی از باورهای مخرب این است که پس از یک سن خاص، نمی توان چیزهای جدید آموخت ولی خلاف این موضوع صادق است، افراد سالمند قادر به یادگیری هستند به علاوه اینکه خردی دارند که با تجربه های زندگی همراه است.

 

این روانشناس ضمن اشاره به راهکارهای مقابله با تغییرات زندگی، چون بیان احساسات، پذیرش واقعیت ها و بدست آوردن فرصت های طلایی زندگی، توانایی افراد برای انعطاف پذیر بودن در شرایط گوناگون را از مهمترین نکات برای حفظ سلامت جسمی و روحی در سالمندی عنوان کرد و در ادامه گفت: یک نکته کلیدی برای سالم ماندن، شادی مستمر در زندگی است؛ هر کس راه هایی برای لذت بردن و شادی در زندگی دارد و آن را تجربه کرده است فعالیت هایی که افراد از آن لذت می برند در طول زمان ممکن است تغییر کند.


وی در ادامه افزود: داشتن ارتباط با دیگران و معاشرت با دوستان، انتخاب یک سرگرمی جدید، آموختن یک زبان جدید، شرکت در فعالیت های گروهی، سفر به مکان های جدید، نوشتن خاطرات و تجارب زندگی و انجام فعالیت هایی برای فعال نگه داشتن ذهن کمک می کند مثبت باقی بمانید و از افسردگی دور شوید.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16241

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 43
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 43

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1244113
Visitors بازديد هاي امروز: 449
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا