سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/08/19

افزایش اضطراب در سالمندان اولین نشانه های ابتلا به آلزایمر


با توجه به تاثیر مستقیم و مخرب «استرس و اضطراب» روی مغز انسان، می توان پذیرفت که این حالات منفی به ایجاد هر نوع مشکل مغزی می انجامد؛ مطالعات نشان می دهد که اضطراب در افراد مسن به عنوان یکی از نشانه های نگران کننده برای آلزایمر یا بهتر است بگوییم اولین نشانه های بیماری آلزایمر شناخته شده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مطالعات جدید هشدار می دهد که بالارفتن سطح استرس در افراد به خصوص افراد مسن می تواند نشانی از بیماری آلزایمر باشد. به گزارش دیلی میل، مطالعات ثابت کرده که اضطراب اولین نشانه بروز آلزایمر در افراد مسن است.

بررسی ها روی 300 زن و مرد مسن نشان داد که انباشت نوعی پروتئین و اضطراب، تاثیر مستقیم در بروز آلزایمر دارند. انباشت پروتئین های بتا آمیلوئید در مغز فراموشی را موجب می شود، این تجمع ها پلاک آمیلوئید نامیده شده و سلول های مغزی را خفه می کنند و در نتیجه عملکرد عصبی را مهار و حافظه را مختل می کنند.

محققان بر این باورند که با افزایش سن، بتا آمیلوئید به مغز رسیده و جنبه های دژنراتیو (زوال) آلزایمر را تقویت می کند؛ پلاک آمیلوئید در طولانی مدت قبل از اینکه آشکارترین علائم کلاسیک آلزایمر - به ویژه در یادآوری اطلاعات - در بیماران ظاهر شود، شروع به تجمع می کنند.

با توجه به این واقعیت ها متخصصان در پی شناخت نشانه ای برای پیش بینی آلزایمر از روی رفتار فرد بودند که اعلام شد، اضطراب های بیش از حد اولین علامت و نشانه بروز آلزایمر است که باید با مشاهده آن نگران شد و به پزشک مراجعه کرد. بر اساس یافته های به دست آمده از مطالعات قبلی، افسردگی و سایر علائم عصب شناسی ممکن است نشانه روند پیشرفت بیماری آلزایمر در طول فاز پیش بالینی باشند.

یافته های بدست آمده از یک پژوهش که توسط محققان در بیمارستان بریگهام آمریکا انجام شده، نشان می دهد که میزان بالاتر بتا آمیلوئید ممکن است با افزایش علائم اضطراب در این افراد مرتبط باشد. در فاز پیش بالینی، رسوبات آمیلوئید فیبریلار و تاو پاتولوژیکی در مغز بیمار تجمع می یابند؛ این فاز از بیماری، بیش از یک دهه قبل از شروع اختلال شناختی خفیف در بیمار رخ می دهد. پس، از آنجایی که بین افزایش میزان بتا آمیلوئید و تشدید علائم اضطراب ارتباط مستقیم وجود دارد، بنابراین اضطراب نشانه اولیه بیماری آلزایمر در میانسالان است.

منبع: سایت نمناک، ترجمه از دیلی میل

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16247

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 65
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 65

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1246119
Visitors بازديد هاي امروز: 692
Visitors بازديد هاي ديروز: 313

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/04 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا