پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/05/11

کنارگذر شرق اصفهان افتتاح می‌شود


قطعه های یک و دو طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان به طول 55 کیلومتر ، مرداد ماه جاری با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از ایرنا، مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه بررسی روند اجرای قطعه دوم پروژه ملی کنارگذر شرق اصفهان گفت: در آیین افتتاح طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی حضور دارند.

 

علیرضا صلواتی طول قطعه نخست این طرح  را ۳۰ کیلومتر و طول قطعه دوم را ۲۵ کیلومتر اعلام کرد.

 

وی اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای قطعه یک و دو این طرح مصوب شده بود که ۱۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و طبق قولی که مدیران شرکت ساخت دادند، قرار است که ۸۰ میلیارد تومان باقیمانده در روزهای آینده به این طرح تزریق شود.

 

وی ادامه داد: این طرح بعنوان یکی از طرح‌های مهم کشور به شمار می‌رود که ۲۰ کیلومتر مسیر اصفهان و تهران را کم کرده و از سوی دیگر، نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان سفر را کم می‌کند.

 

صلواتی بیان کرد: ساماندهی، نورپردازی و زیباسازی محوطه پل فرودگاه به عنوان یکی از دروازه‌های مهم ورودی شهر اصفهان در این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است و اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

 

وی خاطرنشان کرد: فضای معماری پل فرودگاه پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و طرح‌های آن آماده شد و قرار است در این زمینه اقدامات عملیاتی صورت پذیرد.

 

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: پاکسازی حاشیه مسیر، پارکینگ‌های مسیر و پد هلی کوپتر در طول مسیر کنارگذر شرق اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: تبلیغات در خصوص استفاده مردم از این آزادراه و روشنایی مسیر مورد توجه بوده و ضرورت دارد در این خصوص اقداماتی عملیاتی انجام پذیرد.

 

تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره برداری و انتقال آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

 

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

 

عملیات اجرایی آزادراه کنار گذر شرق اصفهان که طی سال‌های گذشته متوقف بوده با هدف کاهش زمان سفر و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین و دود زا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن با ایجاد سفری پاک با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

 

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزاد راه نطنز- کاشان- اصفهان آغاز و به آزادراه اصفهان-شیراز ختم می شود.

 

کنارگذر شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

 

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم این کنارگذر از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

 

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

 

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، بعنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16282

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 73
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 73

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1247866
Visitors بازديد هاي امروز: 570
Visitors بازديد هاي ديروز: 990

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/06 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا