پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/06/12

گلخانه مجازی بازنشستگان در پورتال پایش


پورتال پایش با راه اندازی گلخانه مجازی بازنشستگان کشوری با عنوان «گل و گلخانه» اقدام به معرفی بازنشستگان فعال و علاقه مند به گلکاری، ...

 

پورتال پایش با راه اندازی گلخانه مجازی بازنشستگان کشوری با عنوان «گل و گلخانه» اقدام به معرفی بازنشستگان فعال و علاقه مند به گلکاری، باغبانی و گلخانه و ارائه آموزش های تصویری و نوشتاری به مخاطبان خود کرده است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مطالعات نشان داده که پرداختن به گلکاری و باغبانی به خصوص در دوران بازنشستگی با ایجاد محیطی دلپذیر باعث بالابردن حس اعتماد به‌نفس، افزایش فعالیت بدنی و همچنین کاهش استرس و گذران اوقات فراغت در این دوران می شود.


پورتال پایش از سال 1396 با راه اندازی بخش گلخانه مجازی به معرفی بازنشستگان علاقه مند و فعال در این زمینه پرداخته تا از این طریق بتواند به ترویج فرهنگ نگهداری و پرورش گل در محیط داخل یا بیرون از منزل توسط بازنشستگان یا حتی فعالیت های کارآفرینی این عزیزان در زمینه راه اندازی و توسعه گلخانه ها در سطح کشور کمک کند.


در حال حاضر این بخش مجازی، شامل 140 عنوان آموزش اصول اولیه و دانستنی های گلکاری، معرفی تصویری بیش از 130 گل و گیاه مختلف، معرفی 40 بازنشسته علاقه مند و فعال و همچنین ارائه 50 فیلم و بیش از 650 مقاله آموزشی در زمینه انواع گیاهان آپارتمانی و فضای باز بوده که از طریق نشانی زیر قابل دسترس و مشاهده علاقه مندان است. 

 payesh8523.ir/fa/plant


براساس تحقیقات علمی، باغبانی و پرورش گل و گیاه یکی از لذت های ساده زندگی است که می تواند به سلامت افراد کمک کند. کاهش استرس، افزایش سلامت روانی و بهبود سلامتی، افزایش فعالیت بدنی و تصفیه کننده هوا به خصوص در منزل و در ارتباط با فرد از جمله آثار مثبت باغبانی و پرورش گل و گیاه است.


انجام گلکاری پس از انجام یک عمل استرس زا می تواند سطح کورتیزول بدن را کاهش دهد و در نتیجه می تواند باعث کاهش سطح استرس در انسان شود. همچنین تحقیقات ثابت کرده، افرادی که در طول روز سرگرم باغبانی می شوند، از سلامت روان بیشتری برخوردار بوده و دید زیباتری نسبت به زندگی و آینده دارند.


از سوی دیگر، انجام باغبانی انسان را وادار به تحرک و فعالیت بدنی می کند، ضمن اینکه هوای تمیز بر سلامت افراد خانه اثر مثبت فراوانی دارد، چراکه نگهداری گیاهان در منزل به عنوان موجودات زنده سبب جذب دی اکسید کربن محیط و آزادسازی اکسیژن می شود.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16281

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 91
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 91

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1247507
Visitors بازديد هاي امروز: 211
Visitors بازديد هاي ديروز: 990

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/06 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا