پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/07/28

حمایت نمایندگان اصفهان از افزایش اعتبارات همسان سازی حقوق بازنشستگان


حمیدرضا فولادگر نماینده شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی ، احکامی برای متناسب سازی و همسان سازی حقوق در نظر گرفته شد به نحوی که طی 5 سال برنامه، حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق شاغلین برسد.

 

فولادگر ادامه داد: ایراد بودجه ای برای این قضیه مطرح شد، چرا که طبق قانون اساسی زمانی که مجلس طرحی را ارائه می دهد باید بارمالی آن را خود مجلس ارائه دهد و دولت بپذیرد، که این کار عملا اتفاق نیفتاد و به همین دلیل در شورای نگهبان این موضوع رد شد، لذا همسان سازی تبدیل به متناسب سازی شد که دولت اختیار دارد ظرف مدت 5 سال این کار را انجام دهد.

وی با تاکید براینکه از معترضان به تبعیض‌های حقوقی بازنشستگان هستیم، اذعان داشت: در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این موضوعات هستیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک دیگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: به دنبال پیداکردن راه حل مناسب برای برون رفت بازنشستگان از وضع موجود هستیم.

وی گفت: بازنشستگان گنجینه و ذخیره مجموعه تجربیاتی هستند که در طول سالیان در سینه خود دارند و لذا ضرورت دارد در خانه های امید بازنشستگان، مکانی برای جمع آوری مکتوب این گنجینه ها و دانش ها اختصاص داده شود.

سالک با بیان اینکه اجرای قانون و حذف تبعیض ها از مطالبات بازنشستگان است، گفت: تبعیض در جامعه باعث ناامیدی و افسردگی می شود.

وی ادامه داد: اجرای ماده 85 برنامه ششم نیز که از مهمترین مواد آن است، باید توسط دولت اجرایی شود. خوشبختانه صحبت های این جلسه بیانگر آن است که مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری پیگیر اجرای قانون هستند.

سالک مشکلات بازنشستگان را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: بخش اول مسائل روحی، روانی و معنوی و بخش دوم نیازمندی‌های جسمی، معیشتی، رفاه و آسایش این قشر است که باید تأمین شودو و نباید یک بازنشسته شرمنده فرزندان خود باشد.

وی افزود: خانه بازنشستگان باید به مرکز ارتقای معنوی، روحی، فکری و فرهنگی بازنشستگان تبدیل شود. نیازهای بازنشستگان باید مطرح شود و حقوق آنان باید متناسب با شأن‌شان باشد.

سالک تصریح کرد: در بودجه سال 98 همسان سازی حقوق و اصلاح خدمات کشوری باید عملیاتی شود. ضمن اینکه تأمین خدمات درمانی برای بازنشستگان بسیار حائز اهمیت است؛ اصلاح قانون مقررات صندوق بازنشستگی متناسب با شرایط فعلی باید انجام شود و بیمه بازنشستگی، بیمه سلامت و بیمه عمر همگی در یک قالب و تحت کدهای مختلف مطرح شود.

حسن کامران دیگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در کمیسیون تلفیق ۴۵ نفر از نمایندگان عضو هستند که تلاش می کنیم مسایل بودجه و اعتبارات مورد نیاز بازنشستگان در این کمیسیون حل شود.

کامران با اشاره به کلنگ زنی خانه امید اصفهان اظهار داشت: این مساله نشان می دهد که صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای وعده های خود جدی است.

وی افزود: پیشنهاد می کنم مسوولان وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی در زمان برگزاری نشست های کمیسیون تلفیق، ضمن حضور در جلسات، از طرح ها و برنامه های خود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دفاع کرده و نهایت تلاش خود را انجام دهند.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16206

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 83
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 83

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1218867
Visitors بازديد هاي امروز: 1186
Visitors بازديد هاي ديروز: 615

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا