جمعه 10 فروردین ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/07/09

سونامی خاموش سالمندی در انتظار ایران


سونامی خاموش سالمندی در انتظار ایران/ دهکده سلامت بازنشستگان در مازندران ساخته می شود

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه سونامی خاموش سالمندی کشور را تهدید می کند، ساخت دهکده سلامت را در مازندران ضروری برشمرد.

جمشید تقی زاده در نشست با کانون های بازنشستگی استان مازندران با بیان اینکه باید خانه های سالمندی با ویژگی های جدیو را در کشور طراحی کنیم گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند و شمار سالمندان رو به افزایش است.

وی افزود: تا سال ۲۰۴۰ طبق کارشناسی های صورت گرفته به ازای هر سه فرد یک سالمند در کشور وجود خواهد داشت، از اینرو باید برنامه جامعی در آینده داشته باشیم تا با سونامی خاموش سالمندی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد بازنشستگان کشور را سالمندان تشکیل می دهند ادامه داد: استان گیلان با بیشترین جمعیت سالمندی و سیستان و بلوچستان با کمترین جمعیت سالمندی روبرو است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر لزوم توجه به عزت اجتماعی و بهبود سلامت سالمندی تاکید کرد و گفت: ایجاد شهر دوستدار سالمند برای ارائه خدمات به این قشر نیاز ضروری کشور است.

تقی زاده تامین ۲۰ هکتار زمین برای ساخت دهکده سلامت در مازندران را الزامی دانست و گفت: در این دهکده مجموعه های ورزشی و رفاهی ویژه بازنشستگان ایجاد می شود و اعتبارات آن از ردیف منابع شرکت ها تامین می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ایجاد پارک، موزه بازنشستگی، مجموعه های رفاهی و کانون های مورد نیاز در دهکده سلامت دایر می شود.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای واگذاری اختیارات به کانون های بازنشستگی داده می شود گفت: در دهکده سلامت تمامی نیازمندیهای درمانی، اورژانس، هتلینگ و غیره نیز درنظر گرفته می شود.

تقی زاده بحث طب سالمندی را مهم دانست و گفت: باید زمینه تکریم از سالمندان در قالب های نختلفی فراهم شود و اگر کارت منزلت به سالمندان می دهیم باید تعریف جدیدی از آن ارائه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه پیگیر جدی برای تصویب قانون جامع مدیریت خدمات کشوری هستیم، درباره همسان سازی حقوق، گفت: برای اجرای دقیق همسان سازی ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و امیدواریم در بودجه سال ۹۸ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در این خصوص تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد حقوق بگیران زیر دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند، گفت: امیدواریم با تصویب قانون جامع مدیریت خدمات کشوری شاهد برقراری عدالت و همسان سازی نظام خدمات و پرداخت باشیم.

نقی زاده با اظهار اینکه سال قبل به ۳۰۰ هزار نفر تسهیلات وام ضروری پرداخت شد، گفت: امسال به ۴۰۰ هزار نفر و به هر نفر پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود. تسهیلات ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر چند روز گذشته به حساب آنان پرداخت شده است و ماه آینده نیز به ۳۳ هزار نفر این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد خانه های امید در بوستان های شهری خبر داد و گفت: این خانه ها با همکاری شهرداری ها در بهترین پارک های هر شهر ایجاد می شود و امکانات و خدماتی در آنها برای بازنشستگان درنظر گرفته می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، همسان سازی حقوق و بیمه مکمل را از نیازهای بازنشستگان اعلام کرد.

حسن خیریان پور نیز در نشست کانون های بازنشستگان مازندران با بیان اینکه مسیر بازنشستگی امری اجتناب ناپذیر است بر لزوم تلاش و اهتمام برای رفع مسائل فراروی بازنشستگان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آرامش فکری و ذهنی نیاز بازنشستگان به شمار می رود خواهان تحقق خواسته های به حق بازنشستگان شد و گفت: همسان سازی حقوق و بیمه مکمل از جمله خواسته ها است که باید محقق شود.

کامران اصغری مدیرکل تعاون مازندران نیز در این جلسه گفت: سالمندان و بازنشستگان با عزت زندگی می کنند و هرچه به آنان توجه کنیم، کم است.

وی افزود: بازنشستگان آیینه تمام عیار برای شاغلین محسوب می شوند و باید مشکلات فراروی آنان برطرف شود.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16229

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 68
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 68

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1219283
Visitors بازديد هاي امروز: 334
Visitors بازديد هاي ديروز: 1268

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا