جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/04/09

بار مالی سنگین برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین


مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان براساس برنامه ششم توسعه ۱۳ هزار میلیارد تومان به دولت بار مالی تحمیل می‌کند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر شیرمحمدی، در نشست روسای کانون های بازنشستگی استان همدان با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: کارکرد صندوق‌های بازنشستگی بیمه‌ای است و هر افزایشی که برای حقوق افراد شاغل اتفاق بیفتد اضافه باری بر صندوق بازنشستگی تحمیل می‌کند.

شیرمحمدی منابع درآمدی صندوق بازنشستگی کشوری را مورد اشاره قرارداد و بابیان اینکه برخی قوانین آثار مالی زیادی به این صندوق تحمیل کرده است، گفت: چندپرداختی‌ها و افزایش غیرمتعارف حقوق شاغلان از جمله این مصادیق است.

مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه ششم توسعه ۱۳ هزار میلیارد تومان به دولت تحمیل می‌کند.

شیرمحمدی با بیان اینکه سال گذشته میانگین حقوق یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که امسال به دومیلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت، گفت: دولت افزایش حقوق بالای ۵ میلیون تومان را برای شاغلین محدود کرد.

وی گفت: براساس پیش بینی، در قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش حقوق باید به گونه‌ای باشد که حقوق بازنشستگان قدیمی با بازنشستگان جدید تا ۸۵ درصد نزدیکی داشته باشد.

شیرمحمدی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم صندوق بازنشستگی کشوری را به سازمان تبدیل کنیم، افزود: در همه جای دنیا عنوان صندوق وجود دارد و در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۷۳، برای اجرای ساختار بیمه ای و رعایت عدالت در بین تمامی مشترکین عنوان صندوق به آن داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا این صندوق حفظ شود، ابراز کرد: در سال جاری برای همسان سازی به طور میانگین ۱۹ درصد به حقوق بازنشستگان افزوده شده و میانگین حقوق دریافتی آن‌ها از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان‌اینکه یک میلیون و ۱۳۹ هزار نفر (معادل ۸۲ درصد حقوق بگیران صندوق) تحت پوشش همسان سازی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: افزایش حقوق بازنشستگان با افزایش منابع مالی ما ممکن می شود.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
ارسال شده در تاريخ 16/04/1397
هزینه زندگی برای بازنشته ها طاقت فرسا شده لطفا از بار مالی صحبت نکنید ازالزامات قانونی است مثل شاغلین رفتار کنید حداقل در یک برنامه زمانی ۲الی۳ساله حقوقها را متناسب سازی کنید
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16282

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 54
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 54

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1249273
Visitors بازديد هاي امروز: 1174
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا