شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
   
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1395/07/27

یکم آبان ، آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری


ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از یکم آبان آغاز و تا 30 آبان ماه 1395 ادامه خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بين الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، عباس رشيدی ، مديرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری امروز (سه شنبه) اعلام کرد: مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه ۹۵ آغاز و تا يک ماه ادامه خواهد داشت.

رشيدی ادامه داد: بازنشستگان و موظفين مشترک اين صندوق مي توانند از تاريخ يکم آبان ماه با توجه به ضوابط اعلام شده ، به سايت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست دريافت وام ضروری خود را ثبت کنند.

وی گفت: از ميان درخواست های ثبت شده ، در دهه اول آذرماه ۹۵ قرعه کشی انجام می شود که پس از مشخص شدن برندگان ، ضمن اعلام اسامی افراد در سايت صندوق و ارسال پيامک به آنان ، در شش مرحله و در بازه زمانی دو ماهه وام ضروری به متقاضيان پرداخت خواهد شد.

رشيدی با بيان اينکه امسال به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می شود ، اظهار داشت: مبلغ وام ضروری بازنشستگان از دو ميليون تومان به سه ميليون تومان افزايش يافته و بر همين اساس ، سقف اعتبار وام نيز از ۵۰۰ ميليارد تومان در سال گذشته به ۷۵۰ ميليارد تومان رسيده است.

وی با اشاره به جزئيات وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: وام قرض الحسنه به مبلغ سه ميليون تومان ، کارمزد چهار درصد ، اقساط ۳۶ ماهه و بازپرداخت ۹۰ هزار تومان در ماه است که بازنشستگان پس از ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی ، ديگر نيازي به گذراندن مراحل بانکی همچون مراجعه به بانک و تشکيل پرونده يا ارائه وثيقه و ضامن ندارند.

رشيدی يادآور شد: مبلغ وام مستقيماً به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سيستم احکام صندوق ثبت شده است و از اين حساب حقوق بازنشستگی و وظيفه خود را دريافت مي کند ، واريز می شود.

وی افزود: پس از قرعه کشی و بر اساس اولويت و با توجه به اينکه تامين اعتبار وام به صورت مرحله به مرحله انجام می شود ، پرداخت وام ضروری در شش مرحله دو ماهه و در مجموع هر بار اعتباری معادل ۱۲۰ ميليارد تومان به برندگان پرداخت می شود که تا پايان شش مرحله ، تمامي ۲۵۰ هزار نفر ، وام ضروری خود را دريافت می کنند.

مديرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با تاکيد بر اينکه اولويت با متقاضيانی است که تاکنون وام ضروری دريافت نکرده باشند ، گفت: اعلام شماره دفترکل ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام الزامی است.

رشيدی سپس با اشاره به پرداخت وام ضروری به وراث نيز اظهار داشت: اين وام تنها به يکی از وراث وظيفه بگير با توافق ساير ورثه امکان پذير است و بنابراين متقاضی بايد پس از دريافت فرم تعهد وراث و تکميل آن توسط ساير ورثه ، براي تاييد ، در اختيار مديريت های صندوق بازنشستگی کشوری در استان ها قرار دهد.

وي در خصوص وراث صغير و محجور نيز گفت: بايد در زمان دريافت وام ، اصل حکم سرپرستی صادر شده توسط دادگستری ارائه شود.

رشيدی سپس به تاريخچه مختصری از پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: پيش از دولت تدبير و اميد ، اعتباری حدود ۶۰ ميليارد تومان برای اين طرح اختصاص يافته بود که تنها ۴۰ هزار نفر بازنشسته اين وام را دريافت می کردند.

وی يادآور شد: از سال ۱۳۹۳ و با رايزنی های مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوری با بانک عامل ، سقف اعتبار وام با يک جهش قابل توجه ، به ۴۰۰ ميليارد تومان افزايش يافت و تعداد وام گيرندگان نيز به ۲۰۰ هزار نفر رسيد.

رشيدی با اشاره به تلاش صندوق براي افزايش سقف وام در سال ۱۳۹۴، تصريح کرد: با وجود رايزنی هاي صورت گرفته افزايش سقف اعتبار وام در اين سال محقق نشد ، اما تعداد وام گيرندگان به ۲۵۰ هزار نفر افزايش يافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ نيز اعتبار تخصيص يافته از ۵۰۰ ميليارد تومان به ۷۵۰ ميليارد تومان و مبلغ وام به هر متقاضی نيز از دو ميليون تومان به سه ميليون تومان رسيد.

رشيدی تاکيد کرد: پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری يکی از اولويت های صندوق بازنشستگی کشوری در جهت افزايش رفاه اين عزيزان فرهيخته است.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي  
 
نظرشمادر باره سایت کانون چیست؟

 

تعداد جوابها : 16240

عالی : 98%
خوب : 1%
متوسط : 0%
ضعیف : 1%

  ارسال  
  كاربران برخط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 24
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 24

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1243705
Visitors بازديد هاي امروز: 41
Visitors بازديد هاي ديروز: 803

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 کانون بازنشستگان جهاد سازندگی شعبه اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا